Plonas, lengvas ir ypač patvarus „Gorilla Glass“ stiklas šiandien saugo daugelio išmaniųjų telefonų ir planšečių ekranus, tačiau jau po kelių metų šis stiklas gali atsirasti kiekviename automobilyje, rašo „Popular Mechanics“.
Pirmą kartą šį stiklą automobilyje panaudojo BMW koncerno inžinieriai – „i8“ sportiniame hibride variklį ir saloną skirianti panelė buvo padengta „Corning“ kompanijos sukurtu „Gorilla Glass“ stiklu. Didžiausi šios medžiagos privalumai, dėl kurių jai nusimato didelės perspektyvos automobilių pramonėje – tai jos atsparumas smūgiams ir nedidelis svoris. Šiandien „Ford“ eina dar toliau ir paskelbė, kad jos naujausiame sportiniame modelyje „Ford GT“ priekinis ir galinis stiklai bus gaminami iš „Gorilla Glass“.
„Tai didžiausia naujovė ištikusi automobilių stiklus nuo pat 1923-iųjų“, – sako inžinierius Paulas Lindenas, prižiūrintis „Ford“ išorinio kėbulo mechanizmų kūrimą. 1923 metais Henry'is Fordas populiariajame „Model T“ modelyje pradėjo naudoti smūgiams atsparų stiklą. Tradiciškai priekiniai automobilių stiklai gaminami iš dviejų atkaitinto stiklo sluoksnių, tarp kurių įterpiama plastiko plėvelė.
Atkaitintas stiklas smūgio metu dūžta suformuodamas voratinklį primenančius įskilimus, o plastikas sulaiko, kad stiklo gabaliukai neskristų į saloną ir nesužalotų žmonių. „Ford GT“ priekinis stiklas bus hibridinis – plastikinės plėvelės išorėje bus naudojamas tradicinis atkaitintas stiklas, o salono pusėje bus naudojamas specialiai automobiliams sukurtas plonas ir lengvas „Gorilla Glass“ stiklas.
Pasak „Ford“ inžinierių, taip pagamintas priekinis stiklas bus apie trečdaliu lengvesnis nei tradicinis – tai leis sutaupyti kuro ir pagerins automobilio valdymą. Šį stiklą gaminanti „Corning“ kompanija yra atlikusi visus automobilių pramonėje naudojamus „ištvermės“ testus – net kai į stiklą su didžiule jėga buvo iššauti ledo gabaliukai, simuliuojantys krušą, „Gorilla Glass“ juos atlaikė, kai tuo tarpu atkaitintas stiklas suskilo.
Tiesa, šoniniams langams bus naudojamas įprastas grūdintas stiklas, mat tam, kad avarijos metu keleiviai galėtų lengviau palikti automobilį, reikia, kad šie stiklai lengvai dužtų. „Svoris yra didžiausias priešas“, – sako P. Lindenas, todėl „Ford“ jau tris metus bendradarbiauja su „Corning“ bendrove. Tačiau tai ne vienintelė automobilių pramonės kompanija susidomėjusi šiuo stiklu – kitos irgi ieško būdų, kaip galima būtų sumažinti savo gaminių svorį ir taip sumažinti kuro sąnaudas. Deja, kol kas „Gorilla Glass“ yra gana brangus, todėl kol kas naudojamas labai brangiuose sportiniuose automobiliuose.