Inžinieriai iš Kalifornijos universiteto sukūrė naujo tipo ličio jonų baterijos anodą ir tam panaudojo pievagrybius, kurie yra nebrangūs, draugiški aplinkai ir lengvai pagaminami. Dabartinis industrijos standartas įkraunamoms ličio jonų baterijoms yra sintetinis grafitas, kurio gamybos kaina labai didelė, praneša Sciencedaily.com.
Augant numanomam baterijų talpos didėjimui, kurio taip reikia elektriniams automobiliams ir elektronikai, reikalingas patvarus ir ekologiškas būdas pakeisti grafitą.
Biomasės naudojimas kaip pakaitalas grafitui neseniai pritraukė dėmesį dėl didelio anglies kiekio, nedidelės kainos ir ekologiškumo.
Kalifornijos universiteto inžinieriai sumanė panaudoti pievagrybius dėl jų poringumo. Poringumas reiškia, kad pievagrybiuose yra daug vietos skysčiui ar orui, kuris gali per poras judėti. Poringumas baterijoms labai svarbus, nes jis sukuria daugiau erdvės talpai ir energijos perdavimui – kritiniam komponentui norint pagerinti baterijų veikimą.
Be to, didelė kalio druskos koncentracija grybuose leidžia padidinti elektrolitų aktyvumo medžiagą ir bėgant laikui aktyvuoti daugiau porų, tokiu būdu palaipsniui didinant pajėgumus. Anot tyrėjų, naudojant baterijas iš pievagrybių po kurio laiko baterijos talpa galėtų būti didesnė nei pradėjus ją naudoti.
Įprastinis anodas leidžia pilnai pasiekti didžiąją dalį medžiagos per kelis pirmuosius ciklus, tačiau ilgainiui pajėgumas mažėja dėl žalos elektrodams.
Tiesa, tokios baterijos kol kas yra ankstyvoje stadijoje ir, nors mokslininkai parodė, kad jos yra poringos ir gali talpinti daugiau energijos nei prieš kurį laiką, kol kas jos nė iš tolo neprimena tradicinių ličio jonų baterijų efektyvumo.
Tolesnis žingsnis – optimizuoti sistemą.