NASA mokslininkai, dirbdami kartu su JAV oro pajėgų laboratorija, sėkmingai atliko bandomuosius naujos technologijos tyrimus, kuri leidžia keisti lėktuvo sparnų formą ir tokiu būdu kasmet sutaupyti milijonus dolerių, išleidžiamų kurui.
Technologija „Adaptive Compliant Trailing Edge“ (ACTE) leidžia sumažinti sparno struktūrinį svorį ir aerodinamiškai pritaikyti sparnus, tokiu būdu paskatindama ekonomiškesnį kuro naudojimą, taip pat sumažinti triukšmą ir aplinkos taršą.
Formą keičiantys sparnai yra alternatyva sparnų skydeliams, kurių sunkūs kraštai sukelia pasipriešinimą ir triukšmą. Žiūrint pro lėktuvo langą galima pamatyti kaip skydelis pasikelia, kai lėktuvas yra stabdomas arba kyla.
Lankstūs kraštai tai vis dar išsikreipia ir mažina pasipriešinimą kai to reikia, tačiau visa tai daroma sklandžiame, vientisame paviršiuje.
Teigiama, kad naujoji NASA technologija leistų lėktuvuose sunaudojamo kurio kiekį sumažinti iki 12 procentų. Technologija gali būti integruota ir į senus, ir į naujus lėktuvus.
Testų metu NASA atliko 22 bandomuosius skrydžius. Ateityje bus atlikti dar mažiausiai septyni.