Indianos universiteto (JAV) Bloomington Menų ir Mokslų koledžo profesorė Linda Smith kartu su komanda atliko tyrimą, kuris parodė, jog žmogaus kūnas atlieka svarbų vaidmenį mokantis daiktų pavadinimus.
Epigenetinės robotikos srityje dirbantys mokslininkai bando sukurti robotus, kurie mokosi ir vystosi kaip vaikai, sąveikaudami su juos supančia aplinka. Tokio roboto sukūrimas gali padėti geriau suprasti kaip funkcionuoja jaunų žmonių smegenys. Mokslininkas Anthony F. Morse pritaikė ankstesnio L. Smith tyrimo rezultatus ir sukūrė besimokantį robotą. Mokslininkai atliko keletą eksperimentų su A. F. Morse robotais, kurie yra užprogramuoti priskirti objektui pavadinimą pagal kylančia asociaciją tarp objekto ir kūno pozos.
Viename eksperimente robotui pirmiausia buvo jo kairėje parodomas ir įvardijamas objektas, vėliau kitas objektas – dešinėje. Robotas pasisukdavo į tą pusę, kurioje būdavo rodomas objektas ir pakartodavo pavadinimą. Ši procedūra pakartota keletą kartų, kad būtų sukurta asociacija tarp objekto ir roboto pozicijų. Vėliau objektai buvo rodomi tose pačiose vietose, tačiau nebebuvo įvardijami. Tada objektai buvo pristatomi skirtingose vietose ir vėl įvardijami. Tokiu būdu robotas pasisukdavo link objekto ir jo siekdavo. Taip susiformavo asociacija tarp objekto ir jo pavadinimo. Deja, kai objektas buvo pateikiamas kartu su kitu objektu toje pačioje vietoje, robotas neteisingai įvardindavo reikiamą objektą.
Vėliau eksperimentai buvo atlikti su 12–18 mėnesių vaikais. Rezultatai skyrėsi tik truputį, tačiau kūno pozos svarba, mokantis daiktų pavadinimus, taip pat buvo pastebėta. Šie eksperimentai padėjo nustatyti kūno pozicijos vaidmenį gebėjimui priskirti pavadinimus atitinkamiems objektams. Buvo pastebėta, jog kūno pozos nuoseklumas ir erdvinis atstumas iki objekto turėjo svarbią reikšmę sėkmingai priskiriant pavadinimą objektui, kai jis buvo parodytas ir įvardintas.
Jau keletas tyrimų įrodė, kad objektų įsiminimas yra glaudžiai susijęs su jo vieta. Tačiau, L. Smith teigimu, nė vienas ankstesnis tyrimas neparodė, kad kūno pozicija taip pat turi įtakos objektų įsiminimui. Tyrimo autorė sako, kad atlikti eksperimentai gali paskatinti mokslininkus atlikti naujus tyrimus, siekiant tiksliau nustatyti kaip mūsų pažinimas yra susijęs su kūnu. Eksperimentai taip pat gali pasitarnauti raidos sutrikimų tyrimuose.