Mokslininkai sako sukūrę tobulą pokerio programą, kuri niekuomet nedaro klaidų ir net žino, kada ir kaip blefuoti. Vadinamuose „informaciniuose žaidimuose“ robotai aplenkia žmones jau seniai, tačiau pokeryje viskas kitaip.
Programos „Cepheus“ kūrėjai žurnalui „Science“ sakė, kad „išsprendė“ dviejų žaidėjų (Head's up) fiksuoto limito „Texas Hold'em“ žaidimą, praneša BBC. Algoritmas yra viešai pasiekiamas žmonės testavimui, taip pat galima prieš programą sužaisti.
Nuo to laiko, kai mokslininkai pradėjo kurti žaidimus žaidžiantį dirbtinį intelektą, buvo keletas įsimintinų atvejų, kai kompiuterių algoritmai išvystė strategijas ir nugalėjo geriausius žmonių žaidėjus.
Vienas tokių atvejų įvyko 1997 m., kai IBM superkompiuteris „Deep Blue“ nugalėjo pasaulio šachmatų čempioną Gary Kasparovą.
Tačiau tokie žaidimai kaip šachmatai, kuriuose laimėdavo kompiuteriai, buvo „tobuli informacijos žaidimai“, kur visi žaidėjai žino, kas įvyko žaidime prieš priimdami sprendimą.
Pokeris – visiškai kitoks žaidimas, kur žaidėjai iki paskutinio momento nežino vienas kito kortų. Ši nauja pokerio programa išmoko, kaip nežinojimą „apeiti“: ji sužaidė trilijonus pokerio žaidimų mokėsi prisimindama kiekvieną ankstesnį sprendimą ir klaidą, kuris neduoda optimalaus rezultato.
„Mūsų modelis žaidė pokerį du mėnesius vėl ir vėl, – sakė vyriausiasis tyrėjas Michaelis Bowlingas iš Albertos universiteto. – Per šį laiką kompiuteris kas sekundę sužaisdavo 24 trilijonus rankų (angl. hands). Tai daugiau pokerio rankų nei yra sužaidusi visa žmonija. Taigi iš dalies nenuostabu, kad jis sukūrė tobulą strategiją.“
Programa gali pasirodyti kaip žaismingas projektas, tačiau šios žaidimų teorijos mechanizmas ateityje gali turėti neigiamų pasekmių, įskaitant ir saugumą.