Elektronika.lt
 2025 m. kovo 10 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 10 d. 11:23
Paskutinieji be interneto, pirmieji – soc. tinkluose: kuo ypatinga „Xennials“ karta?
Kovo 10 d. 08:27
„Mercedes-Benz“ ruošia elektrinę GLC versiją: sėkmingai pasirodė bandymuose ekstremaliomis sąlygomis
Kovo 9 d. 13:48
Pirmasis naujosios „Kia“ strategijos atstovas Baltijos šalyse debiutuos šį rudenį
Kovo 8 d. 13:18
Investicijos į mažai taršų transportą – pernelyg brangios? Ne visada
Kovo 7 d. 20:26
Dirbtinis intelektas, elektrifikavimas ir tvarumas buitinėje elektronikoje
Kovo 7 d. 17:19
„Xiaomi“ pristato naujausias inovacijas: skatina išmanesnį, stilingesnį ir sujungtą gyvenimą
Kovo 7 d. 14:27
Elektroninės komercijos augime – pozityvūs ženklai iš Lietuvos
Kovo 7 d. 11:18
„Volkswagen“ pristato „ID. EVERY1“: visiems prieinamas elektromobilis už 20 000 eurų
Kovo 7 d. 08:25
Unikalus savo klasėje – visiškai naujas, pilnai elektrinis „Volvo ES90“
Kovo 6 d. 20:24
Kompiuterinė automobilių diagnostika gali apsaugoti nuo didelių nemalonumų
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods, KCD 2 Guides, KCD 2 Cheats
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map, GTA 6 Characters, GTA 6 News
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Mokslo naujienos Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Naujas gamybos procesas leis statyti aukštesnius vėjo jėgainių bokštus

Publikuota: 2014-11-18 08:10
Tematika: Mokslo naujienos
Aut. teisės: ©MokslasPlius.lt
Inf. šaltinis: MokslasPlius.lt

Masačusetso technologijos instituto (Massachusetts Institute of Technology, MIT) inžinieriai sukūrė gamybos procesą aukštesniems vėjo jėgainių bokštams statyti, pasinaudoję tradicine vamzdžių gamybos technologija.

Vėjo jėgaines paprastai stengiamasi iškelti kuo aukščiau, kad būtų galima pagaminti daugiau energijos – kuo aukščiau nuo Žemės paviršiaus, tuo stipresni vėjai pučia.

Bet tai nėra paprasta, o dažnai ir neįmanoma, tiek dėl išaugančios kainos, tiek ir dėl stambiagabaričių krovinių transportavimo apribojimų.

Tačiau grupė Masačusetso technologijos instituto inžinierių pasiūlė sprendimą – pasinaudoti vadinama metalo spiralinio virinimo technologija, kuri jau seniai taikoma didelio skersmens vamzdžių gamyboje.

Tokioje gamybos linijoje plieno lakštai yra paduodami į specialią lenkimo mašiną, kuri juos susuka į spiralę ir suvirina briaunas.

Pasiūlyta technologija yra kiek patobulinta – mašina gali lenkti metalo lakštus į kūgio formą, taip metalo konstrukciją padarant atsparesne ir tinkama vėjo energijos generatoriams statyti.

Kas svarbiausia, gamyba gali vykti toje vietoje, kur turi stovėti bokštas. Kaip teigia autoriai, sistema yra labai automatizuota, ir naudoja tik vieną dešimtąją dalį darbo jėgos, kurios reiktų tradicinės statybos metu. Taip pat visam bokštui naudojamas tik metalas, vietoj įprastinio betono.

Tokie bokštai gali būti aukštesni nei 130 metrų aukščio. Vertinama, kad priklausomai nuo vietovės, tokiame aukštyje vėjas gali būti iki 50 procentų stipresnis nei netoli paviršiaus, ypač jei vietovė yra apaugusi medžiais, o generatorius, esantis 150 metrų aukštyje, gali gaminti nuo 10 iki 50 procentų daugiau elektros, palyginti su dažnai vėjo pramonėje naudojamais 80 metrų aukščio bokštais.

MIT inžinieriai jau sukūrė ir įmonę, „Keystone Tower Systems“, kuri ėmėsi komercializuoti šią technologiją.

Naujas gamybos procesas leis statyti aukštesnius vėjo jėgainių bokštus

Gamybos procese trapecijos formos plieno lakštai automatinio virinimo mašina yra lenkiami į kūgio formą ir jų briaunos suvirinamos. Tai pat lakštų galai yra suvirinami, todėl į gamybos aikštelę pakanka pristatyti santykinai nedidelių išmatavimų lakštus. Tame ir slypi pagrindinis šios technologijos privalumas – paprastai žemės transportu galima gabenti apie 5 metrų skersmens vėjo bokštų detales, todėl dažniausiai šiuolaikiniai 2–3 megavatų generatoriai yra statomi ant 80–90 aukščio bokštų, kurių pagrindas ir yra tokio skersmens.

Aukštesniems, apie 150 metrų aukščio bokštams statyti papildomai pagrindui sutvirtinti reikia apie 1000 tonų betono arba 100 tonų plieno konstrukcijų.

Pavyzdžiui, norint, kad bokštas būtų 160 metrų aukščio, jo diametras apačioje turi būti bent 6 metrų skersmens. Pagaminus tokio dydžio plieno konstrukciją gamykloje, būtų labai sudėtinga ir brangu ją pristatyti į vietą ir surinkti.

„Keystone Tower Systems“ siūlo gamybos liniją galima tiesiog atvežti į reikiamą vietą, taip pat pristatyti reikiama forma išpjautus plieno lakštus ir per kelias dienas pagaminti norimo aukščio plieninį vėjo jėgainės bokštą.

Dabar kompanija kartu su Danijos vėjo turbinų gamintoju „Vestas Wind Systems“ kuria pirmąją tokią bokštų statybos mašiną.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Uždaryti komentarus
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama