Amerikiečių psichologai išsiaiškino, kad kompiuterinius žaidimus su 3D stereoskopiniu efektu žaidžiantys žmonės yra nervingesni ir agresyvesni realiame gyvenime, nei tie, kurie žaidimus žaisdavo, naudodami ekranus su tradiciniu dvimačiu formatu.
„Daug nervingesni yra tie, kurie žaidimus su 3D stereoskopiniu efektu. Tai susiję su tuo, jog lyginant su įprasto formato šaudyklėmis, jie jaučiasi taip, tarsi tiesiogine to žodžio prasme būtų pasinėrę į žaidimą. Dėl to jie tampa piktesni“, – teigė vienas iš tyrimo autorių, IT ir psichologijos profesorius Brad Bushman.
Profesoriaus teigimu, kuo aukštesnė 3D stereoskopinių žaidimų kokybė, kurią leidžia įgyvendinti šiuolaikinės technologijos, tuo stipriau jie įtakoja žmones.
Tyrimo dalyviais buvo 194 studentai, iš kurių du trečdalius sudarė merginos. Visi jie 15 minučių žaidė „Grand Theft Auto IV“, o tam buvo naudojamas 17“ 2D, 96“ 2D arba 96“ 3D ekranas ir specialūs akiniai.
Vienos grupės buvo paprašyta sunaikinti kuo daugiau žaidimo personažų, tuo tarpu visi kiti galėjo žaisti be perteklinės agresijos. Vėliau tyrimo dalyviai turėjo aprašyti savo dvasinę būseną ir įvertinti savo emocijų intensyvumą, naudojant penkių balų skalę.
Tie žaidėjai, kurie žaidime nedemonstravo agresyvumo, nepriklausomai nuo to, ar naudotas 2D, ar 3D ekranas, agresijos lygis nedidėdavo. Tuo tarpu tie žmonės, kurie žaidė prie 3D ekranų ir demonstravo agresiją, realybėje buvo žymiai piktesni, nei tie eksperimento dalyviai, kurie rodė tokį patį agresyvumo lygį žaidime, tačiau žaidė prie 2D ekranų.
„Žiauraus, agresyvaus turinio buvimas žaidimuose, visa tai derinant su „panirimo“ technologijomis, tokiomis kaip 3D stereoskopija, gali būti iš tikrųjų pavojingas. Į tai turėtų atsižvelgti žaidimų kūrėjai, o taip pat patys žaidėjai bei jų tėvai, giminės“, – pažymėjo profesorius Brad Bushman.