Būtent tokią išvadą padarė Floridos universiteto (JAV) specialistai, atlikę smegenų psichologinių galimybių tyrimą. Apie tai rašo žaidimų portalas „Gamasutra“.
Tyrimo metu mokslininkai pasitelkė studijos Valve sukurtą žaidimą „Portal 2“ ir palygino jį su kitu žaidimu, kuris sukurtas specialiai tam, jog būtų lavinama žmonių smegenų veikla ir gebėjimai.
Tyrime, kuris publikuotas populiariame mokslo žurnale „Popular Science“, dalyvavo 77 žmonės, kuriems leido atsitiktinai pasiskirstyti į grupes ir išsirinkti vieną iš žaidimų: galvosūkių žanro „Portal 2“ ir arba specializuotą smegenų treniruoklį „Lumosity“.
Specializuotas žaidimas „Lumosity“, anot kūrėjų, lavina atmintį, atidumą, informacijos apdorojimo greitį, orientaciją erdvėje, loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius.
Smegenų aktyvumo veikla buvo matuojama prieš ir po žaidimų, viskas buvo vertinama pagal tris kriterijus: problemų sprendimo įgūdžiai, orientacija erdvėje ir stabilumas. Po 8 valandas trukusio proceso, žaidžiant Portal 2, buvo pademonstruoti progresyvesni protiniai įgūdžiai, nei tuo atveju, kai žaistas „Lumosity“.
Leidinys „Popular Science“ pažymi, jog nors tyrimo rezultatams trūksta daugiau statistinių duomenų, o kartu kyla klausimų apie žaidimus, kurie nuo pat pradžių kurti pramogoms, tačiau konstatuota, kad žaidimai vis tik gali keisti ir gerinti smegenų neuroplastiškumą, o taip pat įtakoti naujų kognityvinių įgūdžių įgijimą.