Tikėtina, jog jums žinomas žmonių, mėgstančių žaisti interneto žaidimus (tokius, kaip „World of Warcraft“) stereotipinis vertinimas: tai yra dručkiai, dienų dienas pratūnantys prie kompiuterio ir labai retai išeinantys į dienos šviesą. O kiek tikslus yra toks apibūdinimas? Atsakymą į šį klausimą nusprendė pateikti Vokietijos mokslininkai, atlikę žaidimus žaidžiančių ir nežaidžiančių žmonių apklausas telefonu.
Išaiškėjo, kad nors dauguma žaidėjų šio stereotipo neatitinka, žmonės, prie kompiuterio praleidžiantys daugiausiai laiko, dažniau būna tokie, kokius juos piešia stereotipinis aprašymas. Bet vienas iš žaidimų mėgėjams priskiriamų stereotipinių epitetų paneigtas – pasirodo, žaidėjai dažniausiai būna visai ne paaugliai, o žmonės, kurių amžius jau persirito per 30 metų ribą – galbūt taip yra dėl to, kad šis stereotipinis epitetas, kartu su žaidėjais, paseno 15 metų, rašo blogs.discovermagazine.com.
„Interneto žaidimai tapo veikla, siejama su labai specifinius, karikatūriniu ir dažniausiai neigiamu įvaizdžiu. Šis „stereotipas“ prasiskverbė į visuomenės sąmonę, nes žaidimų internetu mėgėjai tapo populiariais įvairių žiniasklaidos kanalų karikatūrų herojais. Aiškių demografinių duomenų apie interneto žaidimų mėgėjų populiaciją stoka apsunkina šių stereotipinių charakteristikų kritinį vertinimą, todėl kilo susirūpinimas – ar tie stereotipai yra pagrįsti. Pastarojo tyrimo tikslas – išsiaiškinti koks yra šių neigiamų charakteristikų pagrindas ir nustatyti, ar iš tiesų interneto žaidimų mėgėjai pasižymi tais socialiniais, fiziniais ir psichologiniais trūkumais, kurie jiems stereotipiškai priskiriami“, – sako tyrimą atlikę Miunsterio universiteto (Vokietija) Komunikacijos instituto mokslininkai.
Mokslininkai tyrimo dalyvius atrinko dviem etapais. Iš pradžių buvo atrinkta reprezentatyvi 50 000 asmenų nuo 14 metų imtis, kurių telefonu buvo klausiama apie jų įpročius, susijusius su interneto žaidimais. Vėliau iš jų buvo atrinkta 4500 žaidimų mėgėjų imtis, kuriems buvo paskambinta antrą kartą. Duomenų analizei atrinkti tik žmonės, kurie atsakė į visus klausimus, susijusius su kompiuteriniais žaidimais (jų liko 2550).
Analizuojant duomenis grupių viduje ir lyginant skirtingas žaidėjų grupes buvo bandoma išsiaiškinti, kuo skiriasi žmonės, žaidžiantys interneto žaidimus, žaidžiantys kitokius žaidimus ir visai nevertinantys kompiuterinių pramogų. Mokslininkų gauti rezultatai rodo, kad interneto žaidimų mėgėjų stereotipai nėra visiškai pagrįsti empiriniais duomenimis. Tačiau dauguma tų stereotipinių atributų iš tiesų turi stipresnių sąsajų su žmonėmis, kurie žavisi interneto žaidimais, lyginant su visais žaidimų mėgėjais apskritai – tai reiškia, jog unikaliems stereotipams, atsiradusiems šiam išskirtiniam žaidimų mėgėjų pogrupiui, iš tiesų empirinio pagrindo kažkiek esama.