Projekto „Open Worm“ kūrėjai užsiima gana įdomiu, tačiau kartu ir gana neįprastu darbu – jie kuria kirminą (tiksliau, jo kompiuterinį modelį). Pagrindu pasirinkti nematodai – apvaliosios kirmėlės (Caenorhabditis elegans). Įdomiausia tai, jog tai yra ne tik trimatis modelis – imituojamas kiekvienas kirmėlės ląstelės judesys.
Visai neseniai kūrėjai privertė savo kompiuterinį modelį rangytis taip, kaip tai daro tikros kirmėlės. Kiek vėliau bus įjungta ir nervų sistema. Tikimasi, jog tai leis sužinoti, kodėl jos juda būtent taip, o ne kitaip.
Projektas „Open Worm“ pradėtas įgyvendinti 2013 m. gegužės mėnesį. Apvaliosios kirmėlės yra vieni iš tų Žemės organizmų, kurie išstudijuoti geriausiai. Jos tapo pirmosiomis, kurių genomas buvo visiškai iššifruotas. Kiekviena iš tūkstančio kirmėlės ląstelių sumodeliuota, pasitelkiant kompiuterius.
Iš pradžių projekto dalyviai privertė susitraukti kelis raumenų audinio segmentus, tačiau dabar galima manipuliuoti visu kirminu. Kodas, kuris atsakingas už raumenų segmentų judėjimą, buvo optimizuotas taip, kad virtualaus gyvio judėjimas būtų identiškas gyvų kirmėlių. Vandenyje Caenorhabditis elegans juda maždaug 1 mm per sekundę greičiu.