Visai netoli Lietuvos, Baltijos jūroje esančioje Bornholmo saloje jau kelis metus vyksta įdomus eksperimentas – čia bandomi elektromobiliai, kuriuos siekiama integruoti į vėjo jėgainių elektros sistemos tinklą.
Danijos mokslininkai bando patobulintą elektromobilių krovimo įrangą, kuri pradėtų krauti elektromobilio baterijas tuomet, kai vėjo jėgainių gaminama elektra yra pigiausia. Elektromobilio šeimininkas parvažiavęs namo iškart prijungia mašiną prie krovimo įrangos ir pažymi, kada jam reikės vėl važiuoti. Pvz., jei elektromobilio reikės tik kitos dienos rytą, krovimo įrangos mikroprocesorius įjungia įrangą kokią antrą valandą nakties, kai vėjo jėgainių gaminama elektros energija yra pigiausia. Ir tai dar ne viskas.
Mokslininkai ieško būdų, kaip pagreitinti baterijų įkrovimą. Danų specialistai teigia, kad po metų įkrauti baterijoms užteks valandos, o už dar kelių metų įkrovimo procesas sutrumpės iki minučių.
Danai teigia, kad tuomet elektromobilių baterijos saugomą elektrą... bus galima pardavinėti. Schema visai paprasta. Jei įkrautas elektromobilis stovi nenaudojamas dienos metu, kai vėjo jėgainių gaminama elektros energija yra brangiausia, prijungus įkrovimo terminalo jungtį, elektros baterijose saugomą energiją galima parduoti. Na o elektromobilio baterijos būtų įkraunamos tuomet, kai vėjo jėgainių gaminama elektra yra pigiausia.
Tokiu būdu elektromobiliai taptų ir elektros energijos tiekimo sistemos dalimi. Bornholmo saloje pradėtas eksperimentas įsivažiuoja.
Teigiama, kad per kelis metus čia važinėjančių elektromobilių skaičius turėtų ženkliai išaugti. Todėl žadama ištirti ir kokią įtaką turėtų elektromobilių parko plėtra bendram darbui su vėjo jėgainių sistema.