Daugelis, žiūrėdami stambiabiudžečius pieštinius animacinius filmus, nė nepagalvoja, kad tas pats veikėjas su gerai atpažįstamais bruožais yra piešiamas kelių, o kartais – ir kelių dešimčių žmonių. Juk iš tiesų jei vienoje scenoje Pelenė atrodo vienaip, kitoje – kitaip.
Bet ligšiol tai buvo žmonių darbas. O dabar „Disney“ pergalingai praneša sukūrusi programą, kuri sėkmingai imituoja dailininkų štrichus. Tai reiškia – dar kiek patobulinus, bus galima gerokai automatizuoti ilgas žmogaus darbo valandas, kurių žiūrovas galiausiai vis tiek nepastebi.
Septyni dailininkai buvo paprašyti sukurti portreto eskizą iš nuotraukos. Kiekvienas iš jų pieštuku brūkštelėjo apie 8000 kartų. Individualūs požymiai – tarkime, kaip nutolusios viena nuo kitos nupieštos akys portrete taip pat buvo užfiksuotos. Duomenys buvo panaudoti programoje kuriant pieštinius nuotraukų eskizus taip, kaip juos būtų piešęs atitinkamas žmogus.
„Kiekvienas dailininkas turi kažkokį išskirtinį savo braižą, kuris patraukia žiūrovo akį – pasakoja „Disney Research“ skaitmeninės grafikos dailininkas Moshe Mahleris. – Būtent tai ir stengiamės užfiksuoti – sukurti šito dalyko kompiuterinį modelį, ir padaryti tai tokiu būdu, kaip dar niekas nėra daręs.“
Vis dėl, skeptikai abejoja, ar tai yra menas. Daktaras Nickas Lambertas iš Londono universiteto, dar ir esantis Skaitmeninio Meno Draugijos pirmininku, svarsto, kad „tai iš tiesų tai yra dailininko efektų modeliavimas. Tai įdomu, bet tai nėra tai, ko nebūtų daryta anksčiau“. Daktaro teigimu, nefotorealistišku generavimu (angl. non-photorealistic rendering, NPR) užsiimama nuo aštuntojo dešimtmečio. „Klausimas, ar mašina gali mokytis ir tobulėti iš šio dalyko. Šiuo atveju taip neatrodo“.