Pagal naują atliktą mokslininkų studiją beveik ketvirtadalis britų yra „televizijos garbintojai“, skelbia telegraph.co.uk. Mokslininkai išaiškino 5 skirtingus žmonių tipus, kurie atspindi vartotojų gyvenimo būdus Didžiojoje Britanijoje.
Tyrimas atliktas remiantis tai, kokiomis moderniomis technologijomis naudojasi žmonės. Tyrimo autoriai sako, kad jie palygino vartotojų gyvenimo ypatumus ir tai, kokias technologijas jie naudoja kasdieniniame gyvenime. Pagal tai mokslininkai išskyrė skirtingus asmenybių tipus, kurie sudaro naują visuomenės apibūdinimą – technologijų tautą. Amžius ir tradicinė demografija nebėra geriausi metodai socialinių grupių skirtstymui.
Pagal šį atliktą tyrimą yra suformuojamos naujos socialinės grupės pagal modernius vartotojų gyvenimo ypatumus. Tyrimas susidarė iš 24 tūkstančių vartotojų apklausos, kurioje jie turėjo išsakyti savo požiūrį į naująsias technologijas, prietaisus, kuriuos jie perka ir kokias žiniasklaidos priemones jie skaito. Pagal tai buvo sukurta skaičiuoklė, kuri pagal atsakymus, gali parodyti kokiai iš penkių naujų socialinių grupių tu priklausai.
Pirmoji socialinė grupė įvardyta kaip „technologiškai gausūs“ vartotojai. Jie sudarė 19 procentų suaugusiųjų. Šiuos grupės atstovai apibūdinami kaip turtingi žmonės, kurie išleidžia didelias pinigų sumas ir naudoja daugiau įvairių technologinių prietaisų lyginant su kitomis socialinėmis grupėmis.
„Socialiniai narkomanai“ sudaro 18 procentų apklausoje dalyvavusių vartotojų. Jie tiki, kad mobilieji telefonai yra neišvengiama kasdieninio gyvenimo dalis. Be to, dauguma jų turi MP3 muzikos grotuvus, nešiojamuosius kompiuterius ir žaidimų konsoles. Kita grupė – „kainų pragmatikai“ nėra labai susidomėję technologijomis ir jiems nereikia daug prietaisų. „Kokybės ieškotojai“ neperka technologinių prietaisų dažnai, tačiau yra pasiryžę mokėti už kokybišką prekę. Šiai grupei dažniau priklauso senesni ir turtingi vartotojai, kuriems yra svarbu gerai susipažinti su naujausiomis technologijomis prieš jas įsigyjant.
Didžiausia socialinė grupė yra „televizijos garbintojai“, kurie sudaro 23 procentus visų apklaustųjų. Juos naujas prekes pirkti paskatina noras patirti pramogas. Didelė dalis šios kategorijos žmonių turi palydovinę arba kabelinę televiziją. Tačiau tik 50 procentų turi išmanuosius telefonus. Tyrimą atlikusi įmonė teigia, kad Didžioji Britanija tapo nuo technologijų priklausoma tauta. Kasmetinės išlaidos, skirtos pirkti tokiems technologiniams įrenginiams kaip planšetiniams kompiuteriams, mobiliesiems telefonams ir televizijai, siekė 50 milijardų svarų.
Naujosios technologijos užima vis didesnę Jungtinės Karalystės žmonių gyvenimo dalį. Amžius, perkamoji galia ir visuomeninė klasė nebėra tinkamas būdas, pagal kurį galima atskirti socialines grupes, teigia tyrimo autoriai.