Bendrovė „Valve“ jau pradėjo bandyti biologinio atsako technologijas, kurios reaguoja į žaidėjo prakaitavimo lygį ir akių judėjimą – žaidimų kūrėjai tokiu būdu stengiasi į žaidimą įtraukti ir žmogaus emocijas, rašo theverge.com.
„Valve“ konsultuojantis eksperimentinės psichologijos specialistas Mike‘as Ambinderis apie žaidimų pasaulio laukiančias permainas praėjusią savaitę pasakojo „NeuroGaming“ konferencijoje San Franciske.
Pasak M. Anbinderio, „Valve“ jau atlieka prakaitavimo tyrimus žaidžiant „Left 4 Dead“ žaidimą, o mokslininkai nustatinėja prakaitavimo ryšį su žaidėjo susijaudinimu. Tuomet duomenys perduodami žaidimui ir atitinkamai pakoreguojamas žaidimo veiksmas. Pavyzdžiui, jeigu žaidėjas per susišaudymą išlieka ramus, žaidimas vystysis įprasta vaga. Bet jeigu jis susinervins, virtualaus laiko tėkmė pagreitės, o jau ir taip stresą patiriančiam žaidėjui bus duodama mažiau laiko užduočiai atlikti.
Ta pati bendrovė kuria ir „Portal 2“ žaidimo versiją, kurią galima žaisti veiksmą valdant viena akimis. „Tai vis dar eksperimentinis variantas, bet jis suveikė gana gerai. Mes juo patenkinti“, – sakė psichologas.
„Valve“ neslepia ambicijų į žaidimus įtraukti ir žaidėjo biometriją, ir emocijas. Praėjusiais metais bendrovė paskelbė, jog samdo psichologus, o bendrovės generalinis direktorius šių metų pradžioje vykusioje parodoje „Consumer Electronics Show“ (CES) pabrėžė biologinio atsako svarbą.
Kol kas nesama informacijos apie tai, kada šios technologijos bus paruoštos rinkai, tačiau M. Ambinderis teigia, kad gilesnė fiziologinė integracija padės peržengti dabartines žaidimo valdymo ribas. „Įdomiausia tai, ką galima padaryti, kai į žaidimo procesą įtraukiami fiziologiniai signalai. Jeigu pradėtume rinkti tokius duomenis, tai būtų tikrų tikriausiais informacijos lobynas“, – sakė psichologas.