Britų Kolumbijos (Kanada) universiteto mokslininkai sukūrė efektyvią belaidę elektromobilių įkrovimo technologiją.
Mokslininkai ir inžinieriai jau kurį laiką ieško kuo patogesnių būdų elektromobiliams įkrauti, o pirmenybė teikiama toms technologijoms, kurios būtų patogiausios vairuotojams ir turėtų minimalius energijos nuostolius.
Paprasčiausias krovimo būdas – tiesioginis elektromobilio prijungimas elektros laidu į tinklą, nors ir paprastas, tačiau nepatogus prastu oru ir nėra visiškai saugus – kištukai gali užsikimšti purvu, sudrėkti.
Siūlomi nekontaktiniai įkrovimo būdai paprastai remiasi magnetinio rezonanso principu, tačiau elektromobiliams įkrauti reikalinga didelė galia, o potencialus tokio įkrovimo metu susidarančių radijo dažnio bangų poveikis organizmams dar nėra gerai ištyrinėtas.
Britų Kolumbijos (Kanada) universiteto mokslininkai pasiūlė naują būdą – įkrovimą magnetine pavara: įkrovimo stotelėje esantis nuolatinis magnetas yra sukamas elektros tinklo energija, o jis įsuka automobilyje sumontuotą magnetą, kuris savo ruožtu suka elektros generatorių. Tokio įkrovimo metu radijo bangos nesusidaro, nes magnetai sukasi santykinai nedideliu, iki šimto hercų dažniu.
Šis įkrovimo būdas buvo išmėgintas bandomosiose stotelėse – pasirodė, kad jų efektyvumas visai neblogas, maždaug 90 %, o vairuotojų atsiliepimai buvo tik teigiami – jiems tereikėdavo pastatyti elektromobilį reikiamoje vietoje, ir įkrovimas prasidėdavo automatiškai.
O idėja kilo kuriant šiuo bekontaktiniu principu įkraunamus širdies stimuliatorius.