Naujame moksliniame tyrime teigiama, kad žmonės dažniausiai meluoja rašydami trumpąsias žinutes, palyginus su kitomis komunikacijos priemonėmis.
Prie tokių išvadų prieita po tyrimo, kurio metu studentai dalyvavo vaidmenų pasiskirstymo eksperimente. Tyrimo metu 140 studentų buvo paskirstyti poromis ir turėjo atlikti skirtingus vaidmenis.
Vienas iš poros turėjo pardavinėti akcijas, kitas – jas pirkti, pasakoja „Daily Mail“. „Akcijų pardavėjui“ buvo pranešta, kad akcijos po savaitės praras pusę savo vertės. Taip pat jo buvo paprašyta „išpešti“ kuo daugiau pinigų iš pirkėjo.
Mokslininkai pastebėjo, kad pardavėjai buvo daug nesąžiningesni, kai derėjosi trumposiomis žinutėmis. Žinutėse buvo meluojama apie akcijų kokybę arba išvis nutylima jų padėtis.
Sąžiningiausi pardavėjai pasirodė, kai bendravo per vaizdo skambutį. Ši komunikacijos priemonė sąžiningumu aplenkė pokalbį akis į akį ar garso pokalbis.
Tyrinėtojai svarsto, kad žmonėms meluoti trumposiomis žinutėmis daug lengviau, nes jomis negalima perduoti emocinių ir fizinių užuominų apie nenuoširdumą. Žinute nepastebėsi akių kontakto praradimo ar rankų judesio.
Mokslininkus nustebino tyrimo rezultatas, kad pirkėjai daug labiau supykdavo, kai sužinodavo, kad jiems buvo meluojama trumposiomis žinutėmis nei pokalbiui įvykus akis į akį.