Palyginus religingo žmogaus ir „Apple“ fanatiko smegenis elektromagnetiniu rezonansu paaiškėjo, jog religija ir technologinių produktų fanatizmas yra panašūs biologiniai veiksniai.
Mokslininkai tyrė kaip veikia tikinčio žmogaus smegenis jam rodant religinius paveikslus, skaitant šventąjį raštą ar meldžiantis. Po to, magnetinio rezonanso smegenų veikslo parodymai buvo palyginti su fanatiko „iPhone“ vartotojo smegenimis jam pamačius „Apple“ logotipą ar naudojant savo išmanųjį telefoną. Pasirodo, abiem atvejais stimuliuojamos tos pačios smegenų dalys. Žmonės pačių žinomiausių prekės ženklų yra veikiami panašiai kaip religijos. Šie įdomūs panašumai buvo atrasti dėka naujo reklamos tyrimo būdo vadinamo neuromarketingu.
Neuromarketingas – tai tyrimai, kurių metu žmonių smegenų reakcija į reklamą yra stebima elektromagnetiniu rezonansu. Nustatoma kaip iš tikro pirkėjas reaguoja į tam tikrus prekės ženklus, ką apie tai sako jo smegenų veikla ir pan. Pirmą kartą tokie tyrimai buvo atlikti 2002 metais bei tęsiami iki šiol.
Tinkamas prekės ženklo pasirinkimas yra labai svarbu kompanijoms. Štai „Facebook“, kompanija neegzistavusi prieš 7 metus, šiuo metu pasidabinusi 32 milijardų svarų sterlingų vertės prekės ženklą. „Apple“ kompanijos prekės ženklas vertas dar daugiau – 153 milijardus JAV dolerių.
Tokios vertės prekės ženklai nėra tiesiog paprasti paveikslėliai ant parduodamų produktų. Jie įvairiapusiškai veikia žmones. „Apple“ šūkis „Think Different“ arba lietuviškai mąstyk kitai agituoja vartotojus rinktis kitokį gyvenimo būdą – kitokius nei įprastai produktus, „Apple“ produktus. Tokios reklamos formos persismelkia gerokai giliau į smegenis bei veikia pirkėjus.
Įdomu ir tai, jog šie prekių ženklai veikia žmonių nuotaikas. Vartotojai įsigiję norimo prekės ženklo gaminį jaučiasi geriau negu tie, kurie naudoja tos pačios, ne retai geresnės kokybės produktus, tačiau su mažiau žinomais vardais.