Bet kuriame judančių dalių turinčiame mechaniniame įrenginyje (automobilio variklyje, pramoninėse staklėse ar buitinėje sulčiaspaudėje) nemaža dalis energijos dėl trinties prarandama šilumos pavidalu. Energijos nuostoliai įvairiais atvejais gali svyruoti nuo mažai reikšmingų iki gluminančių (pvz., susumavus visų pasaulyje važinėjančių automobilių variklių generuojamos energijos nuostolius dėl trinties).
Tačiau trinties problemą labai veiksmingai gali išspręsti naujasis nanotepalas. Jo kūrėjai tvirtina, kad trinties nuostolius naujoji alyva gali sumažinti 55 proc.
Kvyno universiteto chemijos profesorius Guodžiunas Liu (Guojun Liu) į įprastą automobilinę alyvą įmaišė kelių dešimčių nanometrų dydžio polimerinių nanodalelių. Bandymų metu paaiškėjo, kad nanodalelės kaip reikiant (daugiau nei perpus) sumažino trintį tarp metalinių automobilinio variklio dalių.
Išradimo potencialas milžiniškas – šis trintį mažinantis tepalas galėtų žymiai sumažinti energijos nuostolius ne tik automobilių varikliuose, bet ir bet kurioje besitrinančių metalinių dalių turinčioje technikoje. Akivaizdu, kad toks technologijų patobulinimas gali atnešti ne tik ekologinių naudų, bet ir reikšmingai prailginti mechanizmų tarnavimo laiką bei efektyvumą.
Už išradimą G.Liu jau buvo apdovanotas Tribologų ir tepimo inžinierių draugijos pirmininko Alfredo Hanto atminimo premija. Beje, tai pirmasis polimerų sintetinimo srities eksperto darbas tribologijos srityje (tribologija – mokslas, nagrinėjantis trinties, dilimo ir tepimo problemas).