Pagal naujausius tyrimus, telefonu siunčiamos trumposios žinutės gali pagerinti vaikų rašymo įgūdžius.
Nors iš pradžių buvo manyta, kad telefoninės žinutės, kuriose vartojami įvairiausi sutrumpinimai, žodžių iškraipymai, gali pakenkti taisyklingam rašymui, skaitymui ar net kalbėjimui, tačiau Didžiojoje Britanijoje buvo įrodyta, kad SMS tekstų rašymas yra kaip papildomas popamokinis mokymasis, kuris gerina vaikų įgūdžius.
Kritikai vis gi sako, kad telefoninės žinutės ištrina ribą tarp tikrosios kalbos ir svetimybių ar žargono, o dauguma mokytojų skundžiasi, kad visi šie netaisyklingi įgūdžiai persikelia į mokyklinius darbus.
Tačiau akademikai iš Coventrio universiteto sako, kad nėra tiesioginio sąryšio tarp mobiliųjų telefonų ir prastų literatūrinių vaikų įgūdžių – tai turi tik teigiamos įtakos kalbos mokymesi.
Buvo ištirti 114 pradinių klasių vaikai. Tie, kurie iki tol nesinaudojo mobiliaisiais telefonais, buvo perskirti į dvi grupes.
Pusei jų buvo išdalinti telefonai, kuriuos jie 10 savaičių naudojo laisvadieniais susirašinėjimui. Likę vaikai buvo paskirti į kontrolinę grupę.
Prieš ir eksperimento metu vaikams nuolat buvo pateikiamos rašymo, gramatikos, skaitymo užduotys.
Buvo pastebėtas žymus sąryšis tarp žinučių rašymo ir vaikų gramatikos įsisavinimo pamokų mokykloje metu. Vaikai, kurie susirašinėjo žinutėmis, žymiai lengviau sudarė asociacijas su kitais žodžiais, kurių mokykloje jie nebuvo mokęsi.
Taip pat galimas ir atvirkštinis paaiškinimo būdas. Padaryta prielaida, kad galimybė rašyti žinutes vaikus motyvuoja atidžiau klausytis pamokų, įsiminti žodžių rašybą, kad vėliau ji būtų panaudota komunikuojant su bendraamžiais.