Pastaraisiais metais mobilieji telefonai, virtę tikrais kompiuteriais su greita prieiga prie interneto, palengvina varginantį laukimą eilėse, kamščiuose, išblaško liūdesį sporto salėse, rašo „The New York Times“.
Su technologijomis menkiausios pertraukėlės tampa produktyvesnės, tačiau mokslininkai įspėja apie nenumatytą šalutinį poveikį – su skaitmeniniais prietaisais užimdami smegenis, žmonės atima iš jų laisvalaikį, kurio reikia, norint greičiau išmokti ir įsiminti informaciją arba plėtoti naujas idėjas, rašo straipsnio autorius Mattas Ritchelas.
Kalifornijos universiteto San Franciske mokslininkai išsiaiškino: kai žiurkės įgyja naujos patirties, pvz., informacijos apie naują aplinką, jų smegenys rodo naujus aktyvumo modelius. Bet tik tada, kai žiurkės daro pertrauką pažinimo procese, įgyjama nuolatinė atmintis apie patirtį.
Tyrėjai spėja, kad šie tyrinėjimai tinka ir žmonių pažinimo procesui.
Laisvalaikio metu smegenys iš karto gali apdoroti įgytą patirtį, ją įtvirtinti ir patalpinti į nuolatinę ilgalaikę atmintį, o nuolatinis stimuliavimas trukdo pažinimo procesui, mano mokslininkai.
O Mičigano universiteto mokslininkai padarė išvadą, kad žmonėms kur kas geriau sekasi mokytis po pasivaikščiojimo gamtoje negu po buvimo miesto aplinkoje ir kad žmonės pavargsta nuo informacijos srauto.
Žmonės atrodo, kad jie ilsisi, netgi atsipalaiduoja dirbdami kelis darbus, kai darydami fizinius pratimus ar laukdami autobuso peržiūri vaizdo klipus, o iš tiesų jie apkrauna smegenis.
„Žmonės galvoja, kad ilsisi, o iš tiesų jie vargsta“, – rašo tyrėjai.