Tarptautinį tyrimą atlikę mokslininkai priėjo išvados, kad mergaitės ir berniukai vienodai gabūs matematikai, tačiau mergaitės nesigilina į šį mokslą, nes nepasitiki savo gebėjimais, praneša dailymail.co.uk.
Tačiau dėl gajų stereotipų mergaitės retai siekia karjeros srityse, susijusiose su matematika, pavyzdžiui, inžinerijos, informacinių technologijų ir mokslo, teigia JAV tyrėjai.
Vilanovos universiteto, esančio Filadelfijoje, mokslininkai atliko tarptautinį tyrimą ir apklausė 493 495 studentus.
Universiteto profesorė Nicole Else-Quest pasakė: „Tyrimo rezultatai parodė, kad mergaitės, aprūpintos tinkamomis mokymo priemonėmis, ne tik neatsilieka nuo berniukų, bet kai kurios jų pasižymi išskirtiniais matematiniais gabumais.“
„Stereotipas, kad moterys mažiau gabios matematikai, visiškai neatitinka mokslinių duomenų.“
Profesorės N. Else-Quest teigimu, tyrimo metu mergaičių ir berniukų rezultatai buvo panašūs.
Atliekant tyrimą, kurio išvados buvo paskelbtos Amerikos psichologų asociacijos leidinyje „Psychological Bulletin“, taip pat buvo vertinamas mergaičių ir berniukų pasitikėjimo lygis atliekant užduotis.
„Nepaisant to, kad mergaičių ir berniukų gebėjimai panašūs, berniukai akivaizdžiai labiau pasitiki savo gebėjimais nei mergaitės ir jaučia didesnę motyvaciją“, – pastebėjo profesorė N. Else-Quest.
Šį tyrimą buvo nuspręsta vykdyti po to, kai, atlikus leidyklos „Random House“ užsakytą apklausą paaiškėjo, jog vis daugiau tėvų nepasitiki savo jėgomis, kai reikia padėti savo pradinukams vaikams atlikti matematikos namų darbus.
Daugiau nei pusė iš 1 tūkst. apklaustų tėvų pasakė, kad nesugebėtų vaikams paaiškinti naujų matematinių sąvokų.