Klasikinis kompiuterinis žaidimas „Tetris“ gali skatinti žmogaus protinius sugebėjimus, teigia Amerikos mokslininkai.
Tyrimai parodė, kad reguliariai žaidžiant šį, palyginus su šiandieniniais įmantriais vaizdo žaidimais, gana paprastą žaidimą, gerėja mąstymas.
Pirmąsias išvadas mokslininkai padarė atlikę eksperimentą su paauglėmis mergaitėmis, kurių paprašytą „Tetrį“ žaisti po pusvalandį kasdien tris mėnesius, rašo „The Telgraph“.
Skenografijos parodė „struktūrinius pakitimus“ smegenų dalyse, atsakingose už judėjimą, kritinį mąstymą, samprotavimą, kalbą ir apdorojimą, teigiama netrukus žurnale „BMC Research Notes“ pasirodysiančiame tyrime.
JAV mokslininkai taip pat mano, kad žaidžiant žaidimą, kurio esmė – kompiuterio ekrane žongliruoti krentančiomis figūromis stengiantis iš jų sudėlioti pilną horizontalią be tarpų blokų eilę, gali padidinti „protinį produktyvumą“.
Neuropsichologas Rexas Jungas teigė: „Vienas iš labiausiai stebinančių atradimų per penkerius smegenų tyrimo metus buvo tai, kad žongliravimo pratybos padidino pilkąją medžiagą motorinėse smegenų dalyse“.
„Tetrio“ tyrimą atlikome norėdami nustatyti, ar protinė mankšta padidina žievės storį, kas rodo pilkosios medžiagos padidėjimą. Jei taip, tai galėtų būti paaiškinimas, kodėl ankstesnių tyrimų rezultatai rodo, kad protinės pratybos padidina smegenų produktyvumą“, – pridūrė jis.
Daugiau pilkosios medžiagos galėtų reikšti, jog kai kurioms smegenų sritimis nereikia kaip smarkiai dirbti, norint atlikti sudėtingas užduotis.
Psichologas ir tyrimo bendraautorius Richardas Haieras pridūrė: „Mus labai sudomino pastebėti smegenų žievės storio skirtumai tarp mergaičių, žaidusių „Tetrį“ ir to nedariusių“.
„Tetrio“ žaidimą 1984 metais sukūrė rusų programuotojas Aleksėjus Pažitnovas. Iki šiol tai vienas populiariausių kompiuterinių žaidimų.