Oklahomos universiteto Sveikatos Mokslų centras (University of Oklahoma Health Sciences Center) praneša, kad vaizdo žaidimai vaikams gali būti tokie pat naudingi kaip vidutinio intensyvumo fiziniai pratimai. Tyrimo rezultatai buvo paskelbti „Pediatrijos“ (Pediatrics) žurnale, kurį leidžia Amerikos Pediatrijos Akademija (the American Academy of Pediatrics).
Nors Oklahomos universiteto pediatrai nerekomenduoja vaikams nustoti soprtuoti ar žaisti lauke, tyrimas rodo, kad daugeliui šios kartos vaikų, kurie daug sėdi bei turi polinkį į nutukimą bei diabetą, aktyvūs vaizdo žaidimai yra puiki alternatyva.
Anot pagrindinio projekto tyrėjo dr.Kevino Šorto (Kevin Short), šie žaidimai negali pakeisti „tikrų“ fizinių pratimų, tačiau, jei vaikai juos žais sutelkę dėmesį, jie sudegins daugiau kalorijų nei sėdėdami. „Į bet kokį energijos eikvojimą (kalorijų deginimą) mes žiūrime teigiamai, ypač mūsų visuomenėje, kuri per daug laiko praleidžia sėdėdama“ – teigia dr. K. Šortas.
Norėdami patikrinti šią idėją, mokslininkai tyrė 10-13 -os metų vaikus, jiems žiūrint televizorių, žaidžiant aktyvius vaizdo žaidimus bei einant ant bėgimo takelio trimis skirtingais greičiais. Buvo užfiksuoti šie duomenys: pulso dažnis, energijos išeikvojimas bei pačių vaikų nuomonė apie jų pastangas užsiimant šia veikla.
Vaikams žaidžiant vaizdo žaidimus, kalorijos degė du kartus greičiau nei sėdint. Kalorijos degė tris kartus greičiau vaikštant nei sėdint. Taip pat žaidžiant Wii boksą (Wii boxing), „Šokių revoliuciją“ antru lygiu (dance Dance Revolution) bei einant 3.5 mylių per valandą greičiu, padažnėjo pulsas bei žymiai padidėjo energijos išeikvojimas, taip pat patys vaikai teigė labiau pavargę užsiimdami šia veikla palyginus su televizijos žiūrėjimu.
Apskritai energijos sąnaudos žaidžiant aktyvius kompiuterinius žaidimus prilygo vidutinio intensyvumo ėjimui. Taigi, anot tyrėjų, vaikams, kurie praleidžia daug laiko pramogaudami prie ekrano, būtų naudinga pasiūlyti žaisti aktyvius vaizdo žaidimus, kurie yra saugūs, smagūs bei padidina energijos sąnaudas.