Ohajo universiteto (JAV) mokslininkai kartu su šalies karinių oro pajėgų tyrimų laboratorijos (ARFL) specialistais sukūrė adaptyvią hipergarsinių orlaivių ir balistinių raketų galvučių automatinio valdymo sistemą, teigiama universiteto pranešime.
Ji suteikia galimybę labai tiksliai valdyti hipergarso greičiais (daugiau nei 5 kartus viršijančiais garso greitį) skrendančius lėktuvus ar balistinių raketų kovines galvutes ir manevruoti keičiant skrydžio aukštį bei kursą su itin maža paklaida. Pranešama, kad ši prisitaikanti automatinė valdymo sistema potencialiai gali valdyti iki 10 Machų greičiu skrendančius orlaivius.
Tokios sistemos programinė įranga gali visiškai automatiškai valdyti orlaivio judėjimą, užtikrinti jo aerodinaminį stabilumą bet kurioje skrydžio fazėje ir manevruoti atsižvelgiant į vidinius ir išorinius faktorius.
Kompiuteriniai hipergarsinio autopiloto naudojimo modeliai patvirtino, kad jis leidžia pasiekti 0,6 m orlaivio orientavimo pagal aukštį tikslumą – tai yra, ši sistema yra maždaug 20 kartų tikslesnė už naudotą anksčiau.
Kompiuteriniuose autopiloto bandymų modeliuose buvo imituojami įvairaus pobūdžio hipergarso greičiu skrendančių nepilotuojamų skraidymo aparatų, tarp jų ir manevruojančios balistinės raketos galvutės, scenarijai, sakoma pranešime.