Socialinių tinklų portalo „Facebook“ įkūrėjas ir vadovas Markas Zuckerbergas internetiniame bloge oficialiai atsiprašė vartotojų dėl svetainėje įdiegtos kontraversiškos reklamos sistemos „Beacon“. Ši sistema sekdavo registruotų „Facebook“ vartotojų elgesį ne tik portale, bet ir internete apskritai, o vėliau šią informaciją suteikdavo reklamdaviams. „Beacon“ dėl to sulaukė aštrios kritikos.
„Aš nesididžiuoju tuo, kaip mes sprendėme šią situaciją. Žinau, kad galėjome tą padaryti kur kas geriau“, - bloge rašo M.Zuckerbergas.
Tuo pačiu „Facebook“ pakeitė „Beacon“ veikimo principus, dėl kurių ji buvo labiausiai kritikuota. Nuo šiol sistema stebės tik tuos portalo narius, kurie patys su tuo sutiko. Anksčiau procedūra buvo priešinga – nenorintys „Beacon“ tyrimuose dalyvauti vartotojai privalėjo jos atsisakyti.
Bendrovės poziciją pakeisti paskatino didelis „Facebook“ vartotojų sambrūzdis. Apie 50 tūkst. portalo narių pasirašė peticiją, reikalaujančią atšaukti naujovę. Tačiau tuo viskas gali nesibaigti, nes privatumą ginančios grupės įžvelgia ir daugiau pažeidimų naujojoje „Facebook“ reklamos strategijoje. Pavyzdžiui, jos neigiamai vertina galimybę bendrovėms siuntinėti „Facebook“ nariams žinutes, atsižvelgiant į vartotojų profilyje pateiktus raktažodžius.
„Kiekvienas turi teisę pats nuspręsti, kaip bus naudojama jo privačiame profilyje pateikta informacija“, - aiškina vartotojų teisių gynėjai.