Gerinti aukštojo mokslo kokybę mažoms valstybėms siūloma užtikrinant kokybės vertinimo objektyvumą ir į vertinimo procesus įtraukiant tarptautinius ekspertus. Tai pareikšta lapkričio 15 – 17 d. Romoje (Italija) vykusiame antrajame Europos kokybės užtikrinimo forume.
„Studijas ir mokslą konkurencingumo kovoje derėtų vertinti kaip pagrindinį valstybės kapitalą. Pranašesni už kitus galime būti tik atvirai, skaidriai pripažindami daromas klaidas ir jas efektyviai spręsdami. Europoje suvokta, kad uždara nuo išorės pasaulio studijų kokybės vertinimo sistema tam užkerta kelią, deja naujajame Lietuvos Mokslo ir studijų įstatyme pokyčių priešinga linkme nematyti“, - teigia forume dalyvavęs Lietuvos studentų sąjungos (LSS) prezidentas Jonas Okunis.
Į forumą susirinkę Europos aukštojo mokslo ekspertai taip pat pabrėžė, kad pagal žinių visuomenės plėtros rezultatus nuo Japonijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų atsiliekančiai Europai būtina užtikrinti bendrus kokybės vertinimo standartus.
Tarp pagrindinių Europos studijų kokybės užtikrinimo problemų minėta šios srities tyrimų stoka, bendros specialistų rengimo sistemos, kvalifikacijų suteikimo spragos.
Šių metų Europos kokybės forumą organizavo Romos Sapienza universitetas. Forumo partneriai: Socrates programa, Europos studentų sąjunga (ESU), Europos universitetų asociacija (EUA), Europos aukštojo mokslo institucijų asociacija (EURASHE) ir Europos aukštojo mokslo kokybės užtikrinimo asociacija (ENQA).
Pirmasis Europos kokybės forumas 2006 – aisiais įvyko Miuncheno (Vokietija) Technikos universitete.
Primename, kad Lietuvos studentų sąjunga ne kartą yra kritikavusi esamą studijų kokybės vertinimo sistemą šalyje. Organizacija pristatė savo poziciją, kurioje siūlyta suteikti aukštosioms mokykloms teisę laisvai pasirinkti išorinio kokybės vertinimo agentūrą/instituciją, kuri būtų įtraukta į Europos išorinio kokybės užtikrinimo agentūrų registrą. Šiuo klausimu LSS atstovai su Švietimo ir mokslo ministerijos pareigūnais diskutavo ir praeitos savaitės susitikime dėl ministerijos parengto Mokslo ir studijų įstatymo projekto.