IT gedimai trukdo arba bent kartą yra visiškai paralyžiavę 72 proc. Lietuvos įmonių, tačiau daugiau nei 60 proc. jų teigia, kad tai neturėjo arba beveik neturėjo įtakos darbo produktyvumui. Tai paaiškėjo bendrovei „IBM Lietuva“ kartu su visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centru „Vilmorus“ atlikus telefoninę Lietuvos įmonių vadovų ir IT specialistų apklausą.
Abejingiausiai į IT gedimus žiūri prekybos sektoriaus įmonės – 38 proc. jų teigia, kad IT sutrikimai neturi įtakos jų verslo procesams. Panašiai mano 32 proc. pramonės įmonių bei 25 proc. statybos bendrovių.
„Technologijos yra neatsiejamos nuo šiuolaikinio verslo, todėl ir jų gedimai virsta dideliais nuostoliais“, – teigia „IBM Lietuva“ technologinių paslaugų diegimo centro vadovas Antanas Uršulis. Pasak jo, Lietuvos įmonės privalo įsisąmoninti, kad maksimalus darbo našumas pasiekiamas tik tinkamai prižiūrint savo IT sistemas.
Tyrimo duomenimis, verslo procesai dėl IT gedimų bent kartą buvo nutrūkę 19 proc. apklaustų įmonių, 53 proc. teigia patyrusios menkesnius sutrikimus.
Vienas iš siūlomų sprendimų – veiklos rizikos valdymo ir tęstinumo užtikrinimo konsultacinės paslaugos. Specialistai pabrėžia, kad nėra vieno visiems tinkančio sprendimo. Kiekviena bendrovė yra unikali, todėl ir priemonės turi atitikti individualius poreikius.
Tyrimas parodė, kad dažniausiai IT sutrikimai paralyžiuoja akcinių bendrovių veiklą – tą teko patirti net 25 proc. įmonių. Kiek rečiau nukenčia uždarosios akcinės bendrovės (21 proc.) bei individualios įmonės (12,5 proc.).