„Google“ pradeda rodyti reklamą „AI Overview“ – trumpose santraukose, kurias dirbtinis intelektas sugeneruoja paieškos rezultatų suvestinei.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Šiose santraukose taip pat bus pridedamos nuorodos į tinklalapius, kurie buvo informacijos šaltiniai. Be to, paieškos sistemoje pasirodys naujas rezultatų formatas, sukurtas naudojant dirbtinį intelektą.
Nauja „Google“ strategija
Kaip rašo „TechCrunch“, šios naujovės yra dalis „Google“ strategijos išlaikyti vartotojus nuo perėjimo prie alternatyvių dirbtinio intelekto platformų, tokių kaip „ChatGPT“ iš „OpenAI“ ir „Perplexity“, kuriuos anksčiau vartotojai užduodavo „Google“ paieškos sistemai.
Be to, kompanija „Perplexity“, egzistuojanti vos dvejus metus, pranešė apie auditorijos augimą iki 85 milijonų apsilankymų per mėnesį, kas, nors ir nesiekia „Google“ masto, vis dėlto yra nemalonus signalas technologijų gigantui.
Primename, kad nuo pat „AI Overview“ funkcijos pristatymo ji buvo kritikuojama dėl klaidų ir abejotinų patarimų (pavyzdžiui, pridėti klijų į picą). Be to, pagal „SE Ranking“ platformos ataskaitą, DI santraukos dažnai nurodydavo svetaines su pasenusia informacija.
Taip pat dirbtinis intelektas nesugebėjo atskirti faktų nuo prasimanymų. Tačiau „Google“ jau atliko algoritmo pakeitimus, apribodama atsakymus į užklausas, susijusias su dabartiniais įvykiais ir sveikatos temomis.
„Mes ir toliau investuosime į AI Overview ir padarysime funkciją dar naudingesnę“, – pareiškė Rhiannon Bell, „Google Search“ vartotojų patirties viceprezidentė spaudos konferencijoje. Anot jos, bendrovė deda visas pastangas, kad pateiktų vartotojams kokybišką turinį.
Naujos funkcijos monetizavimas
Šiuo metu imamasi veiksmų „AI Overview“ funkcijos monetizacijai. JAV vartotojai netrukus pamatys reklaminius skelbimus dirbtinio intelekto santraukose mobiliuosiuose įrenginiuose. Tokie skelbimai bus pažymėti kaip „Reklama“ ir bus rodomi kartu su įprastu turiniu dirbtinio intelekto atsakymuose.
„Google“ pareiškė, kad išbandė šių reklamų rodymą ribotai auditorijai ir gavo teigiamų atsiliepimų. „Vartotojai reklamas AI Overview funkcijoje laiko naudingomis, nes jos leidžia greitai rasti reikiamas prekes ir paslaugas tuo metu, kai jiems jų reikia“, – pažymėjo „Google Ads“ padalinio viceprezidentas Shashi Thakur.
Svarbu pažymėti, kad ekspertų vertinimais, dirbtinio intelekto sugeneruotos santraukos gali atimti daugiau nei 2 milijardus dolerių pajamų iš leidėjų dėl sumažėjusių reklamų parodymų jų svetainėse.
Preliminariais skaičiavimais, „AI Overview“ gali atimti apie 25 % srauto iš svetainių, nes vartotojai, gavę reikalingą informaciją santraukoje, nespaus nuorodų į šaltinių puslapius.