„Telia“ Lietuvos dujų perdavimo sistemos operatoriui „Amber Grid“ trejus metus teiks „Oracle“ debesijos paslaugas. Beveik milijono eurų be PVM vertės susitarimas yra pirmasis atvejis Baltijos šalyse, kai klientui bus išnuomoti „Telia“ duomenų centruose veikiantys „Oracle Exadata Cloud at Customer“ (ExaC@C) ištekliai. Šis technologinis sprendimas „Amber Grid“ suteiks aukščiausio saugumo viešojo debesies funkcionalumą, užtikrinantį minimalų vėlinimą ir efektyvų sąnaudų panaudojimą.
„Amber Grid“ sistemų perkėlimas į „Telia“ infrastruktūrą leis mokėti tik už faktiškai naudojamus serverių išteklius, kas padės taupyti mokesčių mokėtojų pinigus. Klientui ne tik bus pasiekiamas visas „Oracle“ funkcionalumas, bet ir visi jo duomenys bus saugojami dviejuose, skirtingose lokacijose esančiuose duomenų centruose, taip iki minimumo sumažinant informacijos sunaikinimo tikimybę. Greta viso to tikimės paspartinti ir įmonės kasdienes operacijas, nes fiziškai nedideliu atstumu nutolę serveriai garantuos greitesnį užklausų vykdymą“, – teigia „Telia“ verslo klientų vadovas Aurimas Žlibinas.
Efektyvus pajėgumų valdymas
Pasak A. Žlibino, bene svarbiausias „Amber Grid“ pasirinkimą nulėmęs sprendimas buvo galimybė „Oracle“ debesija naudotis be investicijų į infrastruktūrą. Didelė „Oracle Exadata“ reikalingos techninės įrangos kaina ir atskirai įsigyjamas licencijų kiekis įstaigai būtų apsunkinę reikalingų išteklių planavimą ir neleidę greitai prisitaikyti prie besikeičiančio pajėgumų poreikio.
„Įsigyjant ar nuomojantis nuosavus serverius, jų procesorių našumą ir reikalingą licencijų kiekį būtų reikėję pasirinkti pagal didžiausias infrastruktūrai kada nors teksiančias apkrovas. Deja, realybėje didžiąją laiko dalį įrangos resursai būtų galėję likti neišnaudojami, bet sąskaita už tai „Amber Grid“ būtų nė kiek nesumažėjusi. Su ExaC@C šios problemos nebelieka, nes paslaugai veikiant „Telia“ duomenų centruose, reikalingą virtualių procesorių pajėgumą ir licencijų sunaudojimą klientas bet kada gali keisti pagal tuo metu esantį apkrovos lygį. Tai įgalina mokėti tik už tuos pajėgumus, kurių jiems reikėjo konkretų laikotarpį – nė sekundės nešvaistant lėšų už neišnaudotą galią“, – aiškina „Telia“ Verslo klientų padalinio vadovas A. Žlibinas.
Greta „Oracle Exadata“ licencijų į tą patį paketą įeinantys techniniai debesijos serverių resursai „Amber Grid“ taip pat išlaisvins nuo būtinybės patiems rūpintis tinkamos jų programinės įrangos instaliavimu, konfigūravimu ir techninės įrangos valdymu – įstaigai beliks tik prijungti savo aplikacijas.
„Būdami strateginės energetikos infrastruktūros valdytojai, ypatingą dėmesį skiriame saugumui. Debesijos paslaugomis grįsti sprendimai yra neatsiejama „Amber Grid“ IT strategijos dalis. Įgyvendindami sparčią skaitmeninę transformaciją, vykdome daugybę pokyčių – atnaujiname versijas, diegiame naujas ir išjungiame senas sistemas. Partnerystė su „Oracle“ ir pasirašyta debesijos paslaugų sutartis suteiks mums dar daugiau lankstumo, greičio ir efektyvumo – galėsime įsigyti ir naudoti tik tiek resursų, kiek iš tikrųjų reikia. Tai leis užtikrinti tiek aukščiausią patikimumą, tiek ir šiuolaikišką organizacijos atsparumą. Naudojantis „Oracle“ debesijos paslaugomis, „Amber Grid“ IT sistemos galės veikti debesijoje net ir duomenų centrų avarijos atveju“, – sako „Amber Grid“ IT skyriaus vadovas Liutauras Sabeckis.
Aukščiausi patikimumo standartai
Už gyvybiškai svarbių išteklių perdavimą atsakinga „Amber Grid“ taip pat įvertino ir ExaC@C pranašumą saugumo srityje. Paslauga teikiama, naudojant du Vilniuje esančius duomenų centrus, kuriuose esanti informacija yra užšifruota ir efektyviomis priemonėmis apsaugota nuo neteisėtos prieigos bei kibernetinių grėsmių. Du geografiškai atskirti centrai taip pat smarkiai prisideda prie didesnio veiklos patikimumo ir mažesnės nuostolių tikimybės, įvykus sistemos klaidai ar kitam nemaloniam netikėtumui.
„Šiuolaikiniame pasaulyje negalime atmesti nei stichinių nelaimių tikimybės, nei priešiškų jėgų įtakos, todėl ExaC@C paslauga teikiama iš dviejų fiziškai atskirtų duomenų centrų. Duomenys iš pagrindinio duomenų centro sinchroniškai arba asinchroniškai nuolat perkopijuojami į pagalbinį, tad sunaikinus kurį nors bloką, jis gali būti automatiškai atkurtas. Taip maksimaliai sumažinamas laikas, kai duomenys negali būti pasiekiami, ir nuo to mažiau nukenčia organizacijos veikla. Dviejų duomenų centrų sujungimas taip pat įgalina dažniau vykdyti duomenų bazių atnaujinimus, nenutraukiant paslaugų tiekimo vartotojams“, – prideda A. Žlibinas.
Be viso to, „Amber Grid“ debesijoje saugomų duomenų jokiame taške negalės pasiekti jokia trečioji šalis. Nors „Exadata“ debesijos infrastruktūra priklauso ir yra valdoma „Oracle“, o „Telia“ administruoja virtualių mašinų (VM) išteklius ir duomenų bazes, patys infrastruktūroje saugomi duomenys, jų schemos ir šifravimo raktai yra prieinami tik pačiam klientui.
Mažo atstumo nulemta greitaveika
Venomis geriausių rinkoje įvardijamas „Oracle“ duomenų bazes nauduoja didelė dalis didžiausių Lietuvos bei pasaulio įmonių, tačiau serveriams esant kitoje valstybėje, kompanijos neišvengiamai turėdavo susitaikyti su vienokiu ar kitokiu paslaugų kokybės suprastėjimu. Geografiniai skirtumai labiausiai atsiliepdavo užduočių vykdymo spartai.
„Kadangi „Oracle Cloud“ paslaugos „Amber Grid“ bus teikiamos iš Lietuvos ir naudojant sertifikuotą įrangą, resursai jai bus pasiekiami be didelio atstumo nulemto vėlinimo. Įstaigai neteks mokėti ir mokesčių už duomenų persiuntimą, kuriuos įmonės įprastai turi padengti paslaugas įsigijusios užsienyje. Kartu su visais šiais privalumais „Amber Grid“ gaus vietinį aptarnavimą – konsultaciją „Oracle“ sprendimų klausimais ir techninę pagalbą jiems visada bus pasirengę suteikti „Telia Lietuva“ specialistai“, – reziumuoja „Telia“ verslo klientų padalinio vadovas.