Viena pirmaujančių Europos keltų bendrovių „Stena Line“ praneša, kad dėl strateginio dirbtinio intelekto naudojimo gerokai sumažino degalų sąnaudas. Naudojant pažangią reisų optimizavimo sistemą, bendrovė dabar daug efektyviau optimizuoja laivo funkcijas, o degalų sąnaudos sumažėjo nuo 1 iki 5 proc.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Dirbtinis intelektas naudojamas ne tik sausumoje, bet ir jūroje. Bent jau keltų bendrovėje „Stena Line“, kurioje sukurta ir įdiegta nauja DI sistema, pavadinta „Voyage Optimization System“. Ji buvo išbandyta perplaukiant maršrutus tarp Liepojos ir Vokietijos Travemiundės uosto.
Naudojant dirbtinį intelektą optimizuoti laivo veiklą padeda tai, kad kelionės metu tiksliai analizuojami įvairūs laivo plaukimui įtakos turintys veiksniai, pavyzdžiui, vėjas, bangos ir gylis, užtikrinant tinkamą ir efektyvų energijos galingumą. Šie duomenys renkami realiuoju laiku ir apdorojami naudojant dirbtinio intelekto valdomus algoritmus, taip sumažinant degalų sąnaudas ir užtikrinant veiklos strategiją.
„Akivaizdu, kad dirbtinio intelekto naudojimas ir optimizuoja mūsų veiklą, ir palaiko mūsų tvaresnės ateities viziją. Džiugu matyti, kad ši technologija ne tik leido padaryti didelę pažangą mūsų pastangose mažinti anglies dioksido išmetimą ir racionalizuoti darbą, bet ir suteikia mūsų įgulai daugiau laiko kasdienėms operacijoms valdyti“, – teigė „Stena Line“ skaitmeninės inžinerijos vadovas Michaelas Ljunge.
Laivybos asistentas
Dirbtinio intelekto sistemos kūrėjai glaudžiai bendradarbiauja su laivo įgula – tiek navigatoriais, tiek kapitonais – tam, kad nuolat gautų grįžtamąjį ryšį ir atliktų pakeitimus. Šis bendradarbiavimas yra labai svarbus tobulinant dirbtinio intelekto sprendimus ir užtikrinant jų praktinį pritaikomumą veikloje.
„Vienas didžiausių iššūkių diegiant dirbtinį intelektą buvo užtikrinti, kad visi laive esantys žmonės suprastų, kaip sistema veikia. Iš pradžių sistemą pavadinome „AI kapitonu“, tačiau netrukus pakeitėme šį pavadinimą, kad išvengtume klaidingų įsitikinimų, jog DI pakeis žmogiškąjį sprendimų priėmimą. Vietoje to dabar technologija pristatoma kaip išmanusis pagalbininkas, padedantis kapitonui ir įgulai priimti sprendimus, o tai padėjo natūraliau integruoti dirbtinio intelekto sistemą kaip priemonę, papildančią žmogaus žinias ir patirtį“, – sakė Michaelas Ljunge.
Didesnis dirbtinio intelekto naudojimas ir vėlesni efektyvumo pokyčiai yra tik pradžia. Tikimasi, kad „Stena Line“, pasinaudodama dabartine technologine pažanga, ir toliau nustatys ekologiškesnio ir novatoriškesnio jūrų transporto standartus. Šie pokyčiai taip pat yra platesnės „Stena Line“ strategijos, kuria siekiama integruoti tvarius sprendimus į visas verslo sritis, dalis, įskaitant „Sembo“ (kelionių agentūra, priklausanti „Stena Line Travel Group“) pristatytą dirbtinio intelekto asistentą, kuris supaprastina kelionių planavimą ir užsakymą bei keičia tradicinę kelionių industriją.