SBA grupė, valdanti daugiau kaip 40 įmonių ir vienijanti 3 500 darbuotojų bendruomenę, personalo valdymą kelia į skaitmeninę sistemą „SAP SuccessFactors“.
Šiuo metu bendrovė baigia diegti pirmąjį „SAP SuccessFactors“ (SAP SF) darbuotojų veiklos vertinimo modulį, o iki metų pabaigos planuojama užbaigti ir talentų valdymo modulio integraciją.
SBA įmonėse dirba net 250 skirtingų profesijų darbuotojai, kurie nuolat mokosi, kyla karjeros laiptais, pereina dirbti iš vienos grupės bendrovės į kitą. Todėl siekiama sukurti vieningą žmogiškųjų išteklių valdymo sistemą, kuri užtikrintų lengvesnį ir patogesnį duomenų, procesų administravimą ir būtų naudinga įmonių vadovams bei darbuotojams.
SBA darbuotojų patirties vadovė Sandra Rėksnienė teigia, kad iki šiol naudotas darbuotojų veiklos įvertinimo įrankis nebeatitiko poreikių, todėl ieškota sprendimo, kuris padėtų efektyviau valdyti svarbiausias sritis. Komanda atliko rinkos analizę, išstudijavo, kokie įrankiai galėtų tikti ne tik šiandien, bet ir ateityje.
„Esame didelė grupė, tad ieškojome integruoto personalo valdymo sprendimo, kuris leistų keistis informacija tarp įmonių, o visus procesus galėtume atlikti centralizuotai, vienoje vietoje. Iki šiol daugelį procesų, susijusių su darbuotojų tikslų bei užduočių, atostogų, atlyginimų administravimu, įmonėse atlikdavome skirtingais įrankiais ir programomis, o tai nebuvo itin patogu ir efektyvu. Todėl pasirinkome „SAP SuccessFactors“ darbuotojų patirčių sprendimą, kuris atitiko mūsų poreikius. Naudodamiesi šiuo įrankiu mūsų įmonių vadovai galės savarankiškai įdarbinti, atlikti darbuotojų veiklos vertinimo procedūras, auginti savo komandos talentus, nuspręsti dėl atlygio peržiūros. Kadangi sprendimas turi daug papildomų modulių, juos esant poreikiui galėsime įdiegti ateityje“, – sako S. Rėksnienė.
Darbuotojų patirčių valdymo sprendimą SBA įmonių grupė siekė įsidiegti per rekordiškai trumpą laiką. „Klientui buvo labai svarbu, kad sistema jau būtų maksimaliai paruošta naudoti standartine konfigūracija, o jos paleidimas užtruktų kuo trumpiau - mūsų tikslas buvo per 2–3 mėnesius parengti sprendimą ir pradėti jį naudoti. Nors toks trumpas laikotarpis kėlė nemažai iššūkių, nes per jį reikėjo atlikti visapusišką sistemos konfigūravimą, užpildyti reikiamus dokumentus, apibrėžti procesus, parengti naudotojus dirbti su sistema, mūsų specialistams kartu su SBA komanda sėkmingai pavyko atlikti užduotį laiku“, – sako tarptautinės bendrovės „LeverX“ pardavimų vadovė Anastasiya Byk.
Sistema leis priimti duomenimis grįstus sprendimus
Pasak S. Rėksnienės, įdiegta naujovė padės ne tik optimizuoti ir palengvinti SBA įmonių personalo kolegų darbą, bet ir suteiks daugiau savarankiškumo bei lankstumo bendrovių vadovams priimant duomenimis pagrįstus sprendimus.
Šiuo metu SBA baigiamas diegti SAP SF darbuotojų veiklos vertinimo modulis, kuriuo naudosis 11 stambiausių SBA grupės įmonių.
„Balandį mūsų IT specialistai sistemoje užbaigė diegti ir konfigūruoti darbuotojų veiklos vertinimo modulį, programa sulietuvinta, į ją jau perkelti įmonių istoriniai duomenys, tad testine versija jau naudojamės. Dabar plečiame įrankio testuotojų ratą, o birželį apmokysime juo naudotis įmonių darbuotojus. Skaičiuojame, kad šia sistema pagrindinėse mūsų grupės įmonėse naudosis daugiau kaip 650 komandos narių“, – pasakoja S. Rėksnienė.
Skaitmenizuotos visos SBA grupės verslo sritys
Kaip pažymi už diegimą atsakingas „SBA Competence and Service Center“ Verslo valdymo sistemų grupės vadovas Sigitas Patalauskas, įdiegus modernią darbuotojų patirčių valdymo sistemą, SBA grupėje visi verslo procesai – nuo verslo valdymo, gamybos iki personalo vadybos – bus skaitmenizuoti. SBA buvo viena pirmųjų įmonių Lietuvoje dar 2004 m. įsidiegusi SAP verslo valdymo sistemą.
„Ko gero, Lietuvoje ir šiandien nėra tokios įmonės, kuri būtų įsidiegusi tokios didelės apimties SAP sprendimus, apimančius ne tik verslo, bet ir gamybos valdymą. Nuo praėjusių metų, kai mūsų personalo skyrius ėmė domėtis „SAP SuccessFactors“ programa, rekomendavau ją įsidiegti, nes buvau detaliai išnagrinėjęs ir įsitikinęs, kad produktas pateisins mūsų lūkesčius“, – sako S. Patalauskas.
Jo teigimu, poreikių derinimas ir diskusijos dėl tinkamiausio personalo valdymo sprendimo užtruko beveik pusmetį.
„Dalyvavome ne tik specialiuose kursuose, mūsų įmonei buvo suteikta galimybė išbandyti šią SAP sistemą ir pritaikyti savo poreikiams. Tad kai buvo galutinai priimtas teigiamas sprendimas, ją įsidiegti pavyko vos per mėnesį savo komandos jėgomis ir konsultuojant tarptautinės IT bendrovės „LeverX“ ekspertams. Šiuo metu rengiamės sprendimą išbandyti testinėje aplinkoje, atlikti reikalingas korekcijas ir planuojame pradėti juo naudotis jau gegužės viduryje. Esame numatę, kad sprendimas SBA grupės įmonėse pradės veikti pilnu pajėgumu nuo liepos 1 d.“, – pasakoja S. Patalauskas.
„SAP SuccessFactors“ debesijos pagrindu veikiantis sprendimas yra galingas žmogiškųjų išteklių valdymo įrankis, apimantis visas sritis, su kuriomis susiduria kiekviena įmonė – nuo darbuotojų paieškos, įdarbinimo, atostogų, karjeros planavimo, užduočių vykdymo, mokymo iki darbo teisės ir įstatymų reikalavimų vykdymo. „Ši programa, kuri padeda įvertinti, kaip veikia organizacijos vykdoma personalo politika, gali būti naudojama įvairiose srityse veikiančiose įmonėse, turinčiose 100 ir daugiau darbuotojų. Lietuvoje šiuo įrankiu jau naudojasi kelios stambios transporto, logistikos ir daiktų interneto prietaisus kuriančios įmonės“, – sako „SAP Lietuva“ pardavimų vadovas Kęstutis Kasakaitis.