Sparčiai populiarėja interneto naršyklių priedai, blokuojantys tinklalapiuose patalpintą reklamą. Vienos populiariausių reklamos naikintojų „Adblock Plus“ vartotojų skaičius kas mėnesį pasipildo keliais šimtais tūkstančių. Rinkos ekspertų nuomone, tokia programinė įranga turi milžinišką potencialą ir kelia didelę grėsmę interneto reklamos verslui.
„Adblock Plus“ ir kitos panašios reklamą blokuojančios programos gali būti įdiegtos į bet kurią „Windows“ operacinėje sistemoje veikiančią interneto naršyklę (populiariausi priedai - atvirojo kodo naršyklei „Firefox“ – aut. past.). Atlikę porą minučių trunkančią programos įdiegimo operaciją, vartotojai įžengia į visiškai naują interneto pasaulį: svetainėse dingsta reklaminiai skydeliai, visuomet ne laiku į ekraną iššokantys langai, netgi „Google“ paieškos sistemos sugeneruota reklama.
Pajutusios grėsmę savo verslui, kai kurios svetainės pradėjo blokuoti „Firefox“ naršykles naudojančius vartotojus. „Adblock Plus“ ir kitos reklamą blokuojančios programinės įrangos nukenksminti neleidžia vartotojų teisių apsaugos įstatymai.
„Į šią svetainę buvote nukreipti todėl, kad tinklalapis, kurį norėjote aplankyti blokuoja „Firefox“ vartotojus. Nesame nusistatę prieš jūsų naudojamą naršyklę. Kaltinkite „Adblock Plus“, kuri neleidžia blokuoti jos programos vartotojų. Manome, kad interneto reklamų blokavimas yra vagystė“, - teigiama svetainėje „Whyfirefoxisblocked.com“. Didieji programinės įrangos gamintojai, tokie, kaip „Google“ ar „Microsoft“, į kurios interneto naršyklę „Internet Explorer 7” taip pat galima įdiegti „Adblock Plus“, prieš interneto reklamą blokuojančią programinę įrangą kol kas nesiėmė jokių veiksmų.
„Vienintelis būdas išvengti interneto reklamos blokavimo, pasistengti, kad ji netrukdytų vartotojams. Didelės interneto bendrovės į mano programą nekreipia dėmesio tik todėl, kad kol kas ji nėra pakankamai populiari, tačiau taip bus neilgai“, - savo bloge teigė „Adblock Plus“ kūrėjas Wladimiras Palantas. Jis paskaičiavo, jog šiuo metu interneto reklamą blokuojančia programine įranga visame pasaulyje naudojasi daugiau nei 2,5 mln. žmonių. Kiekvieną mėnesį „Adblock Plus“ vartotojų skaičius išauga 300 – 400 tūkst.
Rinkos ekspertai pažymi, jog prireikė nemažai laiko ir pastangų, kol išsivystė šiandieninis virtualios reklamos verslas. Dažnai reklamą viename ar kitame tinklalapyje užsakantys verslininkai sumoka už tam tikras paslaugas, kurias interneto vartotojai gauna nemokamai. Todėl prieš įdiegdami interneto reklamas blokuojančią programą vartotojai turėtų susimąstyti, ar taip nepakenks sau.