Trys bendrovės - kreditų valdymo paslaugų „Intrum Justitia“, kreditų vertinimo paslaugas teikianti „Kredolinė“ ir programavimo paslaugų „Sonex Software Development“ - sukūrė unikalų integruotą programinį sprendimą, kuris pagerins „Intrum Justitia“ klientų aptarnavimą sutaupydamas laiko, pateikdamas daugiau informacijos apie mokėjimus ir tuo pačiu skolų išieškojimo procesą padarydamas gerokai efektyvesniu. Naujas sprendimas taip pat sudarys ir daugiau galimybių uždelstų mokėjimų prevencijai.
„Kreditų valdymo perdavimas šios srities profesionalams yra pažangi įmonių valdymo tendencija ir vis daugiau Lietuvos įmonių naudojasi šia paslauga“ – sakė „Intrum Justitia“ direktorius Dr. Audrius Astrauskas. – „Tai patvirtina sparčiai augantis mūsų klientų skaičius, kuriuos dabar galėsime dar geriau aptarnauti, įdiegę naują programinį sprendimą kreditams valdyti“.
„Intrum Justitia“ klientams, besinaudojantiems „Microsoft Navision“ verslo valdymo sistema, bus įdiegta speciali programa, kuri reguliariai ir automatiškai internetu arba elektroniniu paštu perdavinės informaciją apie mokėjimus į pagrindinę programą, veikiančią „Intrum Justitia“ tarnybinėje stotyje. Pagrindinė programa, sukurta įvertinant kreditų valdymo specifiką, analizuos gautą iš klientų informaciją ir esant poreikiui, formuos skolininkams priminimus, kurie specialia kompiuterine forma bus perduodami į ITELLA (buv. Nacionalinį atsiskaitymų centrą - NAC) tolesniam spausdinimui ir išsiuntimui. Dar viena programos funkcija – įvairių ataskaitų bei rekomendacijų apie įmonės mokėjimus parengimas ir išsiuntimas klientams.
Ši programinė įranga taip pat yra integruota su kasdien atnaujinama įmonių – skolininkių duomenų baze internete, kurią yra sukūrusios ir įdiegusios "Intrum Justitia" kartu su UAB "Kredolinė". „Informacija apie įmonių įsiskolinimus automatiškai pateks ne tik į skolų išieškojimo sistemą, bet ir atsidurs informacinėje duomenų bazėje, taip pakeisdama įmonių mokumo vertinimą.“ – sakė „Kredolinė“ direktorius Viktoras Vaitkevičius. Pasak jo, dabar įmonėms atsiranda naujos galimybės gauti integruotas kreditų valdymo paslaugas, apimančias tiek skolų išieškojimą, tiek operatyvios ir išsamios informacijos apie būsimus ar esamus partnerius gavimą.
Pagal susitarimą su „Intrum Justitia“, „Sonex Software Development“ specialistai diegs ir aptarnaus programinę įrangą „Intrum Justitia“ klientų kompiuteriuose. Ši partnerystė apims ne tik Lietuvą, bet ir kitas Baltijos šalis, kuriose veikia tarptautinei „Intrum Justitia“ grupei bei didžiausiai Baltijos šalyse informacinių technologijų grupei „Sonex Holding“ priklausančios bendrovės.
Kruopščiai atlikta įmonės mokėjimų analizė padeda laiku pastebėti neigiamas tendencijas ir sukuria patikimą pagrindą įsiskolinimų prevencijai, tuo pačiu sumažinamas uždelstų arba neatliktų mokėjimų skaičius ir padidinamas įmonės pelnas.
Pagrindinei programai perduodami duomenys apie įmonės mokėjimus turi atvirą struktūrą, todėl perduoti informaciją bus galima ne tik iš „Navision“, bet ir iš kitų apskaitos bei verslo valdymo sistemų.
„Kreditų valdymo rutininių procesų automatizavimas ne tik užtikrina, kad visi procesai bus atlikti laiku ir tinkama forma, jis taip pat palengvina įmonių buhalterinės apskaitos specialistų darbą.“ – sako A.Astrauskas. – „Atitinkamiems darbuotojams nebereikia gaišti nemažai laiko ir atlikti psichologiškai nemalonių bendravimo su skolininkais procedūrų.“
Pasak „Sonex Software Development“ direktoriaus Česlovo Stanaičio, šis sudėtingas projektas pasižymi savo integravimo galimybėmis – programinė įranga gali keistis informacija su „Intrum Justitia“ vidine verslo valdymo sistema, įmonių-skolininkių duomenų baze bei perduoti informaciją spausdinimui į ITELLA (buv.NAC), taip pat gauti informaciją apie mokėjimus iš įmonės klientų. „Panašūs specializuoti projektai vis labiau plinta, kadangi juos naudojančios įmonės įgyja papildomų galimybių ir gali geriau aptarnauti savo klientus“ – tvirtina Č.Stanaitis. – „Didžiausias tokių projektų privalumas yra galimybė automatiškai keistis informacija tarp skirtingų informacinių sistemų“.
„Intrum Justitia“ 2004 metais atliktos europinės studijos duomenimis, Lietuvoje 45 procentai visų sąskaitų yra uždelstos. Bendrovės privalo laukti vidutiniškai 47 dienas, kol apmokamos jų sąskaitos – tai 18 dienų vėliau nei nurodoma sutartyse. Praėjus 90 dienų, Lietuvoje 11 procentų sąskaitų dar yra neapmokėta. ( Latvijoje – 9,7 proc., Estijoje – 6,3 proc. Suomijoje – 3,5 proc.) Toks nuolatinis mokėjimų uždelsimas turi didelių neigiamų padarinių – Lietuvos nacionalinės ekonomikos mastu tai gali atitikti 2,7 milijardo litų kontraktą.