„Microsoft“ sukurta „Bing“ paieškos sistema nėra populiari Lietuvoje, tačiau kai kuriose šalyse – tai itin populiarus paieškos mechanizmas. „Statcounter“ duomenimis, „Microsoft“ sukurta platforma yra antra populiariausia Kinijoje, kur „Bing“ paieška naudojasi 16,46 proc. šalies gyventojų.
Vienas svarbiausių priežasčių, kodėl „Microsoft“ paieškos sistema yra tokia populiari Kinijoje yra ta, kad „Google prieš daugelį metų pasitraukė iš šios šalies rinkos. Dabar naujoje „Bloomberg“ ataskaitoje, remiantis keliais neįvardytais šaltiniais, parodoma, kaip „Microsoft“ cenzūruoja savo paieškos sistemą, kad ji toliau galėtų veikti Kinijoje.
Skelbiama, jog „Microsoft“, laikydamasi Kinijos interneto cenzūros įstatymų, neparodo paieškos rezultatų, kai yra atliekamos paieškos pagal tam tikrus raktinius žodžius. Tarp šalyje uždraustų raktažodžių galima rasti tokius terminus kaip žmogaus teisės, Tiananmenio aikštės žudynės ar tankistas.
Terminas tankistas referuoja į asmenį, kuris buvo nufotografuotas 1989 metais per prodemokratinius protestus Tiananmenio aikštėje blokuojantis kelis tankus. Pažymima, jog 2021 metais už Kinijos ribų gyvenantys žmonės trumpą laiką negalėjo ieškoti šio termino „Bing“ paieškos sistemoje.
Teigiama, kad to priežastis buvo ta, jog „Microsoft“ netyčia nustatė savo Kinijos juodąjį cenzūruojamų paieškos terminų sąrašą visam pasauliui. Tokią informaciją patvirtina „Bloomberg“ šaltiniai.
Straipsnyje taip pat nurodoma, kad JAV bendrovės padalinyje Kinijoje dirba tūkstančiai žmonių, o kai kurie iš jų kuria produktus, kurie toje šalyje yra draudžiami, įskaitant neseniai sukurtą generatyvinį dirbtinio intelekto pokalbių robotą „Copilot“.
Nors kai kurie mano, kad „Microsoft“ tam tikrų terminų cenzūravimas „Bing“ paieškos sistemoje neatitinka viešos bendrovės pozicijos remti žmogaus teises visame pasaulyje, bendrovė oficialiai su tuo nesutinka.
„Mes cenzūruojame rezultatus tik reaguodami į siaurą teisinį nurodymą, kuris, mūsų manymu, mus įpareigoja tai daryti, ir reguliariai duodame atkirtį, kai manome, kad nurodymas neatitinka tinkamo Kinijos taisyklių aiškinimo. Alternatyva - pasitraukti iš rinkos, o tai tik atribotų žmones nuo informacijos, kurią jie galėtų gauti per „Bing“, - situaciją komentavo „Microsoft“ komunikacijos vadovas Frankas Shaw.
Akivaizdu, jog „Microsoft“ neketina pasitraukti iš Kinijos rinkos ir šioje šalyje veikianti „Bing“ versija toliau bus cenzūruojama, siekiant laikytis šalyje galiojančių įstatymų.