Populiariausio internetinės telefonijos tinklo „Skype“ „griuvimo“ priežastys buvo paskelbtos visuomenei. Pasirodo, tai ne rusų programišių kaltė, kaip spėjo interneto forumų dalyviai visame pasaulyje. Nekaltos ir duomenų bazių augimo problemos, nei juridiniai sunkumai, kaip kalbėjo kai kurie ekspertai. „Skype“ atstovai oficialiai paneigė šias prielaidas. Iš tiesų, „Skype“ naudotojai turi pilną teisę kaltinti save, kad dvi dienas – nuo rugpjūčio 16 d. iki 18 d. buvo likę be mėgiamos paslaugos.
Parsisiuntę ir įsidiegę eilinius atnaujinimus, visame pasaulyje „Skype“ naudotojai praktiškai sinchroniškai pradėjo perkraudinėti savo kompiuterius. Įsikrovę jie taip pat beveik tuo pačiu laiku pasiuntė užklausas prisijungti prie „Skype“. Kadangi „Skype“ veikia P2P architektūros pagrindu, jam neužteko resursų (nes didelė dalis naudotojų buvo atsijungę) apdoroti visoms užklausoms ir galiausiai tarnyba nepakėlė apkrovimo. Verta paminėti, kad čia ne vien naudotojų kaltė; tarnybos tinkle veikia specialūs savaiminio atsistatymo mechanizmai, kurie, deja, kritiniu momentu nesuveikė. Kaip paaiškėjo, jų programinėje įrangoje buvo klaida, sutrukdžiusi jiems suveikti.
Įdomu, (nieko keisto, kai pagalvoji - vert. past.) kad „Skype“ darbo sutrikimai padidino jo konkurentų interneto srautą. Pavyzdžiui, pagrindinio konkurento – „Gizmo Project“ – naudojimas padidėjo trigubai per tas dienas, kol buvo tvarkoma „Skype“ tarnyba. Nežiūrint to, ekspertų vertinimu, šis incidentas nebus katastrofiškas „Skype“
„Iš esmės panaši situacija didesniu ar mažesniu mastu gali pasikartoti su bet kuriuo interneto paslaugų tiekėju, nes jokia tokio lygio programinė įranga negali būti tobula ir absoliučiai be klaidų. Manau, panašios problemos neturėtų tapti kliūtimi tokios populiarios tanybos, kaip „Skype“, tolesniam vystymuisi. “ Aleksandras Gostevas „Kasperskio laboratorijų“ vyr. virusų analitikas
Primename, „Skype“ nustojo veikti ketvirtadienį, rugpjūčio 16 d.. Problema iškilo naudotojams visame pasaulyje. Oficialus pranešimas firmos interneto svetainėje iš pradžių skelbė, kad „iškilo problemų su P2P tinklu“. Vėliau pasirodė kita informacija: „mūsų specialistų komanda aptiko problemų programinėje įrangoje“. Kompanija atsiprašė savo naudotojų, rekomendavo įsijungti „Skype“ ir laukti, kol pastaroji prisijungs. Penktadienį, rugpjūčio 17 dieną tarnybos veikla buvo iš dalies atnaujinta, o rugpjūčio 18-ąją „Skype“ pradėjo funkcionuoti normaliu režimu.