Pasaulinė profesinių paslaugų bendrovė EY, kurios komandos dirba visose trijose Baltijos šalyse, pristatė nuosavą dirbtinio intelekto (DI) platformą. Daugiafunkcė platforma apima generatyvinę DI sistemą EYQ, galinčią kurti turinį pagal užsakymą, ir įvairius duomenų analizės, apdorojimo bei kitus sprendimus. Bendrovė į DI platformą „EY.ai“ iš viso investavo 1,4 mlrd. JAV dolerių.
Naujoji platforma padės tiek EY darbuotojams 150-yje pasaulio šalių, tiek verslo klientams geriau perprasti ir plačiau pritaikyti DI galimybes tokiose srityse kaip tvarus organizacijų valdymas, finansai, profesinis ir asmeninis efektyvumas ir kitur.
„Šiuo metu dirbtinio intelekto panaudojimas praktikoje įgauna vis ryškesnius kontūrus, o tai neabejotinai iš esmės pakeis daugelio įmonių ir institucijų darbą, o taip pat – visos visuomenės gyvenimą. Todėl labai svarbu laiku suvokti dirbtinio intelekto potencialą bei rizikas ir atsakingai panaudoti jį kuriant vertę mūsų ekonomikai ir žmonėms. EY dirbtinio intelekto sprendimai orientuoti į visų darbuotojų, dirbančių ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse, kompetencijų stiprinimą ir mūsų konsultuojamų bendrovių veiklos tobulinimą, o svarbiausia – naujų galimybių identifikavimą", - sako Jonas Akelis, EY vykdantysis partneris Baltijos šalyse.
„EY.ai“ platformą padėjo ir toliau padės vystyti pirmaujančios technologijų bendrovės – „Microsoft“, IBM, „Dell Technologies“, SAP, „ServiceNow“ ir „Thomson Reuters“. Plačios partnerių gretos leidžia aprėpti visas šiuo metu rinkoje vystomas ir jau pažengusias DI technologijų ekosistemas.
Pavyzdžiui, bendrovė investuoja į unikalią „EY.ai Confidence Index“ technologiją, kuri padės užtikrinti DI galimybių stebėseną, etinių vertybių laikymąsi ir rizikos vertinimą tolesnio DI vystymo, valdymo tobulinimo ir duomenų apdorojimo srityse. Taip pat plėtojama technologija „Maturity Model“, kuri leis sistemingai vertinti įmonių ir organizacijų brandos lygį DI srityje, palyginti su konkurentais ar kitais sektoriais. Dar vienas DI sprendimas – „Value Accelerator“ – padės verslams geriau nustatyti veiklos prioritetus vertei didinti ir organizacijos augimui skatinti.
EY darbuotojai visose šalyse kasdienėje veikloje jau naudoja ir specialiai bendrovei sukurtą generatyvinio DI sistemą EYQ – turinio kūrimo įrankį, kuris veikia kaip DI asistentas ir padeda įgyvendinti su EY veikla susijusius tikslus: užduoti klausimus, rinkti informaciją ir idėjas klientų pasiūlymams, atlikti daugelį kitų kasdienių užduočių. Sistemos atsakymai yra paremti EY įžvalgomis, globalia patirtimi ir kitomis DI galimybėmis. Ateityje planuojama EYQ papildyti naujomis funkcijomis, pavyzdžiui, leidžiančiomis pildyti duomenis ar įkelti reikiamus dokumentus. Artimiausiu metu bendrovė taip pat pristatys ir plačią dirbtinio intelekto mokymų programą darbuotojams, kad jie gebėtų DI įrankius taikyti atsakingai ir efektyviai.
EY pastaraisiais metais jau įdiegė apie 20 audito ir kitų užtikrinimo paslaugų teikimui naudingus technologinius sprendimus, kurie yra šių didelių investicijų dalis. Dauguma jų yra orientuoti į didelių duomenų masyvų apdorojimą, rizikų vertinimą ir pan.