Duomenų tyrimais garsėjanti Tarptautinė duomenų korporacija (IDC) neseniai paskelbė savo išvadas pasaulinėje planšetinių kompiuterių ir „Chromebook“ pristatymo ataskaitoje už 2023 m. antrąjį ketvirtį.
Pasak IDC, planšetinių kompiuterių srityje įvyko didelis nuosmukis. Pasaulinės siuntos smuko iki 28,3 mln. vienetų, o tai žymi 29,9 proc. mažėjimą lyginant su ankstesniais metais. „Chromebook“ kompiuterių taip pat ir toliau mažėjo – 2023 m. antrąjį ketvirtį sumažėjo 1,8 proc. lyginant su ankstesniais metais, t.y. 5,8 mln. vienetų antrajame 2023 m. ketvirtyje.
Ketvirtis atskleidė nuolat blankią planšetinių kompiuterių paklausą. Vartotojai elgėsi atsargiai leisdami pinigus, daugiausia dėl grėsmingos didėjančios infliacijos ir ekonominio nestabilumo šmėklos. Prie to prisidėjo nuolatinis lustų trūkumas ir dėl to atsirandantys tiekimo grandinės sutrikimai, kurie dar labiau apribojo planšetinių kompiuterių prieinamumą ir lėmė siuntų nuosmukį.
Atsiradus šiam visuotiniam rinkos nuosmukiui, „Apple“ dar kartą pademonstravo savo meistriškumą dominuodama planšetinių kompiuterių sektoriuje. Technologijų milžinė išsiuntė 10,5 milijono vienetų, kas suteikė jai 37,0 % rinkos dalį. Nors tai žymėjo 16,8 % nuosmukį per metus, tačiau pagal siuntų skaičių „Apple“ vis tiek gerokai lenkė savo konkurentus.
Antrąją vietą užsitikrino „Samsung“, išsiuntusi 5,8 mln. vienetų, o tai atitinka 20,6 % rinkos dalį. Deja, bendrovės planšetinių kompiuterių pristatymas per metus sumažėjo 18,3 %. „Lenovo“ sugebėjo pakilti į trečią laiptelį ir pristatė 2,1 mln. vienetų, o tai atspindi 7,6 % rinkos dalį, tačiau bendrovės siuntos smarkiai nukentėjo ir sumažėjo 38,8 % per metus.
Į penketuką taip pat pateko Kinijos varžovai „Huawei“ ir „Xiaomi“. „Huawei“ siuntos siekė 1,7 mln. vienetų, o tai sudaro 5,9 % rinkos. Tuo tarpu „Xiaomi“ siuntos siekė 1,0 milijono vienetų, o tai užėmė 3,6 % rinkos dalį. Abi šios bendrovės turėjo priimti nuosmukį, viršijantį 20 % per metus.
Nors 2023 m. antrąjį ketvirtį „Chromebook“ įrenginiai taip pat pajautė mažėjimą, jis buvo palyginti nedidelis. Siuntos pasiekė 5,8 mln. vienetų, o per metus sumažėjo tik 1,8 %. Įdomu tai, kad šis ketvirtis buvo pirmasis „Chromebook“ rinkos augimo per metus atvejis nuo 2020 m. pirmojo ketvirčio.
„Chromebook“ rinkoje pirmavo HP, išsiuntę 0,9 mln. vienetų ir užėmę 15,6 % rinkos dalį. Bendrovės siuntų skaičius išaugo įspūdingai – 69,2 % per metus. „Lenovo“ užėmė antrąją vietą su 1,3 mln. išsiųstų vienetų ir užėmė 21,7 % rinkos dalį. Bendrovės siuntų augimas buvo nedidelis – per metus išaugo 3,1 %. Trečioje vietoje atsidūrė „Dell Technologies“, pristačiusi 1,5 mln. vienetų, o tai atitinka 25,6 % rinkos dalį. Deja, bendrovės siuntų skaičius per metus sumažėjo 14,9 %.
Numatoma, kad ateinančiais ketvirčiais planšetinių kompiuterių siuntų mažėjimas tęsis ir toliau. Atsargus vartotojų elgesys su išlaidomis, kartu su ilgalaikiais tiekimo grandinės sutrikimais, gali būti pagrindinė šios trajektorijos varomoji jėga. Tačiau „Chromebook“ rinkai prognozuojamas santykinai stabilesnis kursas. Šie prietaisai išlaiko savo populiarumą švietimo ir verslo sluoksniuose, veikdami kaip skydas nuo rinkos svyravimų.
Atsižvelgdama į šiuos pokyčius, Anuroopa Nataraj, vyresnioji IDC mobilumo ir vartotojų įrenginių sekimo analitikė, išreiškė savo įžvalgas:
„Pastarosios ekonominės rinkos sąlygos paskatino planšetinių kompiuterių siuntų bangą. Besivystančiose rinkose ekonomiškai efektyvūs gaminiai, turintys daug funkcijų, įgijo ypatingai didelį postūmį dėl didelės vertės pasiūlymo vartotojams. Šis kraštovaizdis pritraukė naujų dalyvių ir prisidėjo prie geresnių augimo tempų besivystančiose rinkose, palyginti su jų brandesniais kolegomis.“
Apibendrinant, IDC 2023 m. antrojo ketvirčio ataskaitoje pateikiamas niuansuotas planšetinių kompiuterių ir „Chromebook“ rinkų vaizdas, atskleidžiami iššūkiai, rinkos lyderiai ir galimi ateities augimo būdai.