„Google“ darbuotojai neseniai sukūrė „GitHub“ puslapį, kuriame aprašoma nauja API, galinti iš naujo apibrėžti svetainių ir klientų santykius. Ji galėtų pakeisti prieštaringai vertinamus slapukus. Tačiau ji taip pat galėtų apriboti naršyklių, įskiepių ar plėtinių veikimą.
Bendrovė nuo 2020 m. siekia palaipsniui atsisakyti slapukų, siūlydama juos pakeisti pasitikėjimo žetonais ir privatumo smėlio dėžės sistema. Pirmoji sistema reklamuotojams teiktų ribotą naudotojų informaciją, o asmeniniai duomenys būtų šifruojami, kad niekas jų nematytų.
Iš pradžių „Google“ planavo iki šiol įgyvendinti pokyčius, skirtus bendrai naudotojų bazei. Tačiau neseniai ji pasiūlė iki kitų metų pabaigos išjungti trečiųjų šalių slapukus. Šiuo metu privatumo smėlio dėžė, kurioje naudojamos įvairios technologijos, siekiant suderinti reklamuotojų poreikius ir naudotojų privatumą, testuojama beta versijos naudotojams.
Naujajame pasiūlyme išsamiai aprašomas žiniatinklio aplinkos vientisumas, kuris būtų naudojamas kaip pasitikėjimo žetonai, siekiant užtikrinti, kad svetainę peržiūrintis klientas yra žmogus, neatskleidžiant apie jį per daug informacijos. „Google“ teigia, kad ši sistema galėtų būti alternatyva captcha‘i ir kitiems sprendimams, kuriuos svetainės naudoja botams, internetinių žaidimų sukčiams ir kitiems piktavaliams blokuoti.
Tačiau „GitHub“ puslapyje pripažįstama, kad serveriai galėtų naudoti žetonus lankytojams blokuoti pagal tai, kuo jie naudojasi norėdami prisijungti prie svetainės. Rezultatas teoriškai galėtų būti DRM, draudžiantis reklamos blokatorius, plėtinius ar modifikuotas operacines sistemas.
Be tikslo pakeisti slapukus, „Google“ taip pat puoselėjo ambicijas sustabdyti skelbimų blokavimą, tačiau ne kartą buvo priversta jas atidėti. Pasiūlyme dėl žiniatinklio aplinkos vientisumo pabrėžiama, kad bendrovė nenori leisti svetainėms blokuoti plėtinių ar kitų priedų. Tačiau dar per anksti pasakyti, ar naudotojai turėtų pasitikėti šiais pažadais.
Kol kas pasiūlymas pasirodė tik „GitHub“, todėl nėra įrodymų, kad „Google“ jį oficialiai įgyvendino ar įgyvendins. Nors tai gali būti rodiklis, rodantis bendrą „Google“ kryptį, kuria eina su savo „Chrome“ naršykle.
Tokios bendrovės kaip „Mozilla“ ir „Apple“ nori agresyviau blokuoti reklamuotojus, teikdamos pirmenybę naudotojų privatumui. „Google“ gynė savo poziciją, teigdama, kad bandymai visiškai blokuoti paskatintų reklamuotojus gauti asmeninius duomenis naudojant klastingesnes taktikas.