Šiandien tiek žmonių, tiek ir mašinų generuojamų duomenų kiekis gerokai viršija mūsų gebėjimą įsisavinti ir priimti sprendimus, pagrįstus šiais duomenimis. Būtent todėl dirbtinis intelektas (DI) tampa vis reikšmingesnis. DI – tai technologija, kuri pasitelkia kompiuterių algoritmus ir leidžia daug greičiau ir su našesne duomenų apdorojimo galia apdoroti įvairią informaciją.
Pastarosios savaitės internetinėje erdvėje buvo itin įdomios, o daugybės dėmesio sulaukė „OpenAI“ bendrovės sukurtas pokalbių robotas „ChatGPT“. „Dall-E“ nuotraukų įrankio kūrėjai pristatė bandomąją pokalbių roboto versiją, kuri iškart buvo įvardijama kaip internetinės paieškos ateitimi, kuri ateityje gali pakeisti „Google“ paieškos sistemą. Į tai pagaliau sureagavo ir pati „Google“.
Kaip ir buvo tikėtasi, po daugiau ne dviejų mėnesių tylos, savo atsakymą pagaliau pateikė ir paieškos milžinė „Google“, kuri pristatė savo alternatyvą milžiniško populiarumo sulaukusiam „ChatGPT“ pokalbių robotui. „Google“ vadovas Sunderis Pichai paskelbė apie „Bard“ įrankį, kuris naudos bendrovės LaMDA (angl. Language Model for Dialogue Applications) modelį. Dabar aiškėja ir kam šis įrankis gali būti panaudotas.
Internetinėje erdvėje jau spėjo susiformuoti nuomonė, jog tokie pokalbių robotai gali pakeisti paiešką. Tačiau „Bard“ įrankį kuriančios komandos vadovas Jackas Krawczykas tikina, kad šis sprendimas nėra kuriamas kaip galimas „Google“ paieškos sistemos pakaitalas, praneša CNBC.
Šios savaitės pradžioje įvyko „Google“ vadovų susirinkimas, o jame dalyvavo ir „Bard“ projekto vadovas, kuriam teko atsakinėti į „Google“ vidinio forumo pateiktus klausimus. J.Krawczykas sulaukė klausimo, kuriame klausiama: „Kodėl manoma, kad pagrindinė programa, kuri turėtų būti pakeista šiuo įrankiu yra paieška, kurios esmė yra tikros informacijos paieška?“.
Atsakydamas į šį klausimą, „Bard“ projekto vadovas patikino, kad šis įrankis nėra paieškos sistema ir nėra kuriamas ją pakeisti. Pastarojo teigimu, šis dirbtiniu intelektu aprūpintas pokalbių robotas turėtų būti laikomas „kūrybingu kolega“, tačiau patikino suprantantis kodėl daugelis vartotojų gali norėti „Bard“ naudoti kaip paieškos mechanizmą.
„Kadangi norite įsitraukti į paieška orientuotas keliones, mes jau turime tam skirtą produktą – tai vadinama paieška“, – ironijos neslėpė „Bard“ projekto vadovas.
Susitikime dalyvavo ir „Google“ generalinis direktorius Sundaras Pichai, o jam teko atsakyti į klausimą, kuriame teigiama, jog „Bard“ įrankis „ant kelių klūpinčiųjų reakcija be jokio strategijos“. Nesunku nuspėti, jog „Google“ vadovas su tuo nesutiko.
„Nesutinku su šio klausimo prielaida. Mes jau ilgą laiką dirbame su dirbtinio intelekto sprendimais. Esate teisus ta prasme, kad turime sutelkti dėmesį į vartotojus ir užtikrinti, kad kuriame dalykus, kurie yra naudingi. Būtent vartotojo įvestis bus svarbiausia šio proceso dalis, todėl svarbu, kad tai būtų padaryta teisingai“, – kalbėjo S. Pichai.
Verta pastebėti, jog „Google“ nepasekė „Microsoft“ keliu ir vis dar testuoja naująjį „Bard“ įrankį. Jis kol kas nėra prieinamas viešai, o galima jo išleidimo data – kažkada po „Google I/O“ metinės konferencijos.