Šiandien tiek žmonių, tiek ir mašinų generuojamų duomenų kiekis gerokai viršija mūsų gebėjimą įsisavinti ir priimti sprendimus, pagrįstus šiais duomenimis. Būtent todėl dirbtinis intelektas (DI) tampa vis reikšmingesnis. DI – tai technologija, kuri pasitelkia kompiuterių algoritmus ir leidžia daug greičiau ir su našesne duomenų apdorojimo galia apdoroti įvairią informaciją.
Pastarosios savaitės internetinėje erdvėje buvo itin įdomios, o daugybės dėmesio sulaukė „OpenAI“ bendrovės sukurtas pokalbių robotas „ChatGPT“. „Dall-E“ nuotraukų įrankio kūrėjai pristatė bandomąją pokalbių roboto versiją, kuri iškart buvo įvardijama kaip internetinės paieškos ateitimi, kuri ateityje gali pakeisti „Google“ paieškos sistemą. Į tai prieš kelias dienas sureagavo ir šios JAV bendrovės vadovai, kurie pristatė savo alternatyvą. Tačiau paieškos milžinė sulaukė ir dar vieną smūgio.
Antradienį įvyko ir „Microsoft“ vadovų surengta spaudos konferencija, kurios metu atskleisti šios bendrovės sumanymai. Niekam ne paslaptis, jog ši JAV technologijų kompanija valdo paieškos sistemą „Bing“, o taip pat ir finansuoja „ChatGPT“ kūrimą. Buvo pristatyti ir pirmieji šios partnerystės vaisiai – tai pokalbių roboto integracija į paieškos sistemą.
Nors naujosios galimybės šiuo metu yra prieinamos tik ribotam kiekiui „Bing“ paieškos naudotojų, tačiau „Microsoft“ atskleidė didžiausius šių pasikeitimų privalumus. Visų pirma, paieškos sistema pasipildė nauja panele, kuri leis pradėti pokalbį, o šis įrankis yra labai panašus į tai ką galime matyti ir „ChatGPT“ puslapyje. Įvedus norimą užklausą į paieškos laukelį – aktyvuosis ir šis pokalbių robotas, kuris palengvins norimų rezultatų radimą.
Vienas didžiausių „ChatGPT“ trūkumų buvo tai, jog šis pokalbių robotas apima informaciją tik iki 2021 metų, tačiau „Microsoft“ paieškos sistemoje integruotas sprendimas turi visą informaciją iki šios dienos, kas turėtų padėti gauti visą vartotojui reikiamą informaciją. „Bing“ paieškos naudotojai gaus ne tik paieškos rezultatus, tačiau ir šoninėje panelėje matys pokalbių roboto pateikiamą atsakymą į užklausą, o taip pat bus galima ir plėtoti pokalbį, siekiant gauti tikslesnius rezultatus.
„Microsoft“ naudojamas modelis yra akivaizdžiai daug naujesnis, palyginti su tuo, ką šiuo metu siūlo „ChatGPT“. Tai apima, pavyzdžiui, kainodaros duomenis arba galimybę naudoti naujausius duomenis kelionių patarimams ir maršrutams. Pastarąją informaciją bus galima gauti netgi elektroniniu paštu arba iškart pasidalinti su savo draugais ar šeimos nariais. Kita svarbi savybė - „Bing“ nurodo savo šaltinius ir pateikia nuorodas į juos savo atsakymų pabaigoje esančioje skiltyje „Sužinokite daugiau“. Kiekviename rezultate taip pat bus atsiliepimo parinktis.
JAV technologijų milžinė taip pat atnaujino ir „Microsoft Edge“ interneto naršyklę. Pastaroji taip pat pasipildė dirbtinio intelekto aprūpintomis funkcijomis. Akivaizdu, jog „Microsoft“ glaudžiai bendradarbiauja su „OpenAI“ kompanija, į kurią neseniai investavo 1 mlrd. JAV dolerių. Galbūt ši partnerystė leis mesti dar didesnį iššūkį pagrindiniams konkurentams, kurie kol kas atsilieka šioje dirbtinio intelekto persmelktoje kovoje.