Švedijos parlamentas pritarė siūlymui Stokholmo gatvėse įdiegti IBM sukurtą eismo apmokestinimo sistemą. Sprendimas priimtas po septynis mėnesius trukusių sistemos bandymų, išryškėjus teigiamiems projekto rezultatams: Stokholmo gatvėse mažiau transporto grūsčių, oro užterštumo lygis sumažėjo 12 procentų, o žmonių, kasdien keliaujančių viešuoju transportu, skaičius išaugo daugiau nei 40 tūkstančių.
Visi vairuotojai, automobiliais norintys patekti į centrinę Stokholmo dalį, turi sumokėti mokestį, kurio dydis skirtingu paros metu yra skirtingas – didžiausias jis yra piko valandomis. Mokestis gali būti mokamas keliais būdais – tiesioginiu debetu, bankuose, internetu ar kai kurių prekybos tinklų parduotuvėse.
Pajamos, gautos iš šio mokesčio, bus investuojamos į Stokholmo viešojo transporto infrastruktūros plėtrą ir optimizavimą.
„IBM Lietuva” vadovas Rimantas Vaitkus teigia, kad Stokholmo pavyzdys rodo, kaip inovacijos ir technologijos padeda žmonėms spręsti įsisenėjusias ekologines ar viešojo transporto problemas. „Geresnės eismo sąlygos Švedijos sostinėje, švaresnis oras, žmonių poreikius labiau atitinkanti viešojo transporto sistema yra pavyzdys kitiems didmiesčiams. Esu įsitikinęs, kad panašių sistemų skaičius Europoje augs. Taip pat ir Lietuvos miestai neliks nuošaly”, - teigia R. Vaitkus.
Specialistai IBM Stokholme diegiamą sistemą vertina kaip moderniausią Europoje. Jos diegimo darbus numatoma baigti šių metų rugpjūčio mėnesį. Idėjai sukurti eismo apmokestinimo sistemą Stokholmo gyventojai pritarė 2007 m. rugsėjo mėnesį vykusiame referendume.
Šį projektą IBM įgyvendina kartu su Švedijos kelių administracija ir Stokholmo miesto savivaldybe.