Lietuvos paštas sėkmingai užbaigė 2 metus trukusį projektą. Skaičiuojami pirmieji pokyčio mėnesiai, kai visi sutartiniai klientai formuojant siuntas naudojasi tik elektroniniais kanalais. Pokytis akivaizdus: jeigu anksčiau naudojantis savitarna ar API sąsaja Lietuvoje buvo siunčiama tik apie 1 proc. neregistruotų ir apie 40 proc. registruotų siuntų, šiai dienai verslo klientai visas siuntas formuoja pasirinktu elektroniniu būdu. Svarbus pokytis ir adresavime – perėjus prie skaitmenizuoto siuntimo nekorektiškų adresų sumažėjo nuo trečdalio iki vos 5 proc. siuntų, rašoma pranešime žiniasklaidai.
„Pastaraisiais metais Lietuvos pašte įgyvendiname daug šiuolaikiškų ir besikeičiančius klientų poreikius atitinkančių pokyčių. Paslaugas vis labiau skaitmenizuojame bei perkeliame į elektroninę erdvę, palengvinant paslaugų teikimą klientams ir siekiant supaprastinti kasdieninius įmonės procesus. Kaip ir kiekvienas pasikeitimas, šis reikalavo pastangų – iš įmonės pusės daug ir nuoseklaus darbo, o iš klientų – naujų siuntimo įpročių. Džiaugiamės sėkmingais projekto rezultatais ir tikimės, kad klientai jau spėjo įvertinti siuntimo elektroniniu būdu patogumą bei privalumus“, – sako Lietuvos pašto Verslo ir technologijų plėtros padalinio direktorius Ruslanas Prokofjevas.
Lietuvos pašto klientų, su kuriais sudarytos bendradarbiavimo sutartus, migracija į elektroninę erdvę vyko keliais etapais: iki 2020 m. spalio mėn. prie tokio siuntimo perėjo visi verslo klientai, siunčiantys į užsienį, o šių metų kovo mėnesį į elektroninę erdvę perėjo paskutinis klientas, siunčiantis ir Lietuvoje. Iki tol verslo klientai siuntų duomenis teikė popierine forma. Įsigaliojus pokyčiams verslo klientai siųsti siuntas gali naudodamiesi savitarna arba pateikti siuntas per API sąsają.
Formuojant siuntas savitarnoje arba per API sąsajas, klientams užtikrinamas patogesnis siuntimo procesas, daugelis žingsnių yra automatizuoti, savitarnoje galima išsisaugoti adresatų sąrašus – kitą kartą jų nebereikia suvedinėti, pakanka pasirinkti iš sąrašo. Itin svarbiu privalumu galima laikyti tai, kad visi gavėjų adresai yra tikrinami ir validuojami – jeigu adresas suvestas neteisingai, siuntos nebus galima suformuoti. Tinkamas adresas yra viena iš svarbiausių sėkmingos siuntos kelionės sąlygų.
Kartu šis pokytis turėjo įtakos ir efektyvesnei bei aplinkai draugiškesnei Lietuvos pašto veiklai. Tai, kad verslo klientas formuoja siuntą elektroniniu būdu, sutrumpėja jų apdorojimo laikas, nebereikia siuntų suvedinėti rankiniu būdu į sistemą. Turint duomenis apie siuntas, lengviau sekti jų judėjimą, galima efektyviau planuoti logistinius procesus, pagreitinti skirstymo darbus ir gerinti siuntų pristatymo kokybę. Be to, šis pokytis leido sutaupyti ir didelius kiekius popieriaus tiek Lietuvos paštui, tiek klientams, nes nebereikia prie siuntų pridėti popierinių lydinčių dokumentų, taip pat nebepateikinėjamos popierinės išsiuntimo ataskaitos – visą svarbią informaciją klientas gali rasti prisijungęs prie savitarnos.