„Grand Theft Auto“ šiandien galima pavadinti viena iš sėkmingiausių visų laikų vaizdo žaidimų franšizių. Per pastaruosius 20 metų, tiksliau, po jos perėjimo iš „2D“ į „3D“, „GTA“ projektai nuolatos sukelia milžinišką ažiotažą ir nesvarbu ar teigiamą, ar neigiamą, tačiau jų sėkme abejoti yra sunku. Dabar jau klasikiniai, „PlayStation 2“ eroje išleisti „Vice City“, „San Andreas“ ir „GTA 3“ iškėlė „Rockstar Games“ į naujas aukštumas, tačiau viskas galėjo būti ir šiek tiek kitaip, nes jie galėjo pasirodyti kaip „Xbox“ ekskliuzyvai.
Nesenai pasirodžiusioje dokumentikos serijoje „Power On: The Story of Xbox“ yra pasakojama, kad prieš pasirodant pirmajai „Microsoft“ konsolei „Rockstar Games“ kreipėsi į jos kūrėjus su labai įdomiu pasiūlymu – „Grand Theft Auto 3“ išleisti kaip „Xbox“ žaidimą. Dabar jau galima suprasti kokią įtaką tai būtų padarę šių konsolių pardavimams, tačiau tada buvo neaišku kaip atrodys pirmasis studijos bandymas išleisti „3D“ projektą. Būtent dėl šių nuogąstavimų ir buvo atsisakyta šios idėjos.
Savaime suprantama, kad dar prieš pasirodant pirmajai konsolei, „Microsoft“ aktyviai ieškojo kitų studijų kuriamų žaidimų visame pasaulyje, kurie galėtų papildyti ją išleidimo dieną. Kevin Bachus, kuris tarp 1999-ųjų ir 2001-ųjų būtent ir dirbo su šiomis paieškomis teigia, kad nedidelė studija, kuri nori perkelti savo žaidimus į „3D“ platformą kreipėsi į juos ir „Xbox“ net ir buvo pasiryžę skirti laiko ir piniginių resursų tam, tačiau galų gale pripažino, kad jie paprasčiausiai netikėjo tuometinės „Rockstar Games“ galimybėmis.
Taip jau gavosi, kad „Grand Theft Auto 3“ buvo laikinas „PlayStation 2“ ekskliuzuvas ir 2001-aisiais buvo parduota daugiau nei 14 milijonų žaidimo kopijų. Panašiai būtų buvę ir ateinančiais metais, tačiau geriausiai parduodamo titulą iš jo pasiglemžė „Vice City“, tai yra sekantis dabar jau populiarios „Rockstar Games“ franšizės žaidimas, kuris taip pat „Xbox“ konsoles pasiekė ženkliai vėliau nei „PlayStation 2“.