Kompanijų troškimas turėti kuo didesnį vartotojų skaičių yra natūralus ir suprantamas, tačiau kai kuriais atvejais didelės įmonės leidžia sau per daug. Jei sekate technologijų naujienas, tikriausiai žinote apie ganėtinai agresyvius „Microsoft“ veiksmus siekiant įtikinti kuo daugiau žmonių naudotis jos „Edge“ interneto naršykle.
Vienu pastarųjų tokių bandymų galima laikyti pačios kūrėjos pasisakymą, jog „Edge“ yra ženkliai patikimesnė už „2008-uosius primenančią“ „Google Chrome“. Nors tame galima įžvelgti kruopelę tiesos, „Vivaldi“ naršyklę vystančios kompanijos direktorius Jon von Tetzchner pavadinimo „Microsoft“ veiksmus „Edge“ atžvilgiu ne tik antikonkurenciniais, bet ir laiko tai „atviru piktnaudžiavimu“.
Von Tetzchner savo įraše teigia – „2021-aisiais matyti „Microsoft“ vėl grįžtančią prie neetiškų veiksmų išties erzina. Kompanijos veiksmai atrodo kylantys iš beviltiškumo, o pati situacija nėra nepažįstama. Tai nėra savimi pasitikinčios ir geriausią kategorijoje produktą siūlančios įmonės elgesys. Tai elgesys kompanijos, kuri piktnaudžiauja savo stipria rinkos poziciją ir verčia vartotojus naudotis produktu, kurio jiems nereikia, tik dėl to, kad gali.“
Apart akivaizdžių ir itin erzinančių iššokančių pranešimų Jon von Tetzchner praneša apie didesnius nesklandumus, kylančius siekiant atsisakyti „Edge“. „Vivaldi“ kūrėjas norėjo nustatyti savo vystomą naršyklę kaip standartinę – ją įsijungęs iššokančiame pranešime vartotojas turėjo pasirinkti „Switch anyway“. Tai gan standartinis veiksmas norint pakeisti standartinę sistemos naršyklę, tačiau sekantis veiksmas nustebino Joną:
Net po nustatymų pakeitimo „Microsoft“ atidaro „Edge“ naršyklės langą su siūlymu priimti „rekomenduojamus nustatymus“. Greitai prabėgus šį procesą ir sutikus juos priimti „Edge“ vėl tampa numatytąja naršykle.
„Vivaldi“ kūrėjas savo viešą nusiskundimą užbaigia savo idėja apie tai, kaip vartotojai turėtų būti skatinami pasirinkti naršyklę:
„Natūralu, jog mes skatiname Jus naudotis „Vivaldi“, nes manome, kad mūsų produktas siūlo geriausius sprendimus privatumo, produktyvumo ir suasmeninimo aspektais. Tačiau priešingai nei „Microsoft“, mes esame įsitikinę, kad produkto pasirinkimas turi priklausyti nuo Jūsų.“