Pastaruosius keletą metų vienas didžiausių „iPhone“ privalumų prieš „Android“ įrenginius yra privatumas, įskaitant ir naujausią „App Tracking transparency“ funkciją. Pastaroji užtikrina vartotojų apsaugą nuo trečiųjų šalių aplikacijų sekimo – programėlės negali sekti naudotojų veiksmų ir naudoti sukauptų duomenų reklamai ir kitam suasmenintam turiniui kurti. Laimei, į privatumą sutelktos „Android“ naršyklės „DuckDuckGo“ kūrėjai siekia tai pakeisti.
Kompanija paskelbė, jog su naujausiu atnaujinimu „DuckDuckGo“ vartotojai galės naudotis „App Tracking Protection“ funkcija, leidžiančia blokuoti slapukus įvairiose „Android“ aplikacijose. Kūrėjų teigimu, naršyklė atpažins, kurie slapukai atkeliauja iš trečiųjų šalių ir automatiškai draus jiems sekti Jūsų veiksmus.
Sprendimas kol kas yra „Beta“ stadijoje ir įjungus veikia fone. Norint aktyvuoti naująją privatumo funkciją reikia įsijungti aplikacijos nustatymus ir tarp privatumo nustatymų rasti bei įjungti „App Tracking Protection“. Prireiks šiek tiek laiko, kol „DuckDuckGo“ paruoš funkciją plačiam naudojimui, tad dabar ją naudotis gali tik asmenys, turintys pakvietimo kodą. Kitu atveju nekantraujantys gali prisijungti prie laukiančiųjų sąrašo.
Aplikacija geba aptikti, kuomet kitos programos mėgina išsiųsti Jūsų naudojimo duomenis trečiųjų šalių slapukams, o tuomet juos automatiškai blokuoja. Naudojant šią funkciją taip pat galima realiu laiku matyti kokie slapukai yra blokuojami bei matyti kiek jų buvo užblokuota per pastarąsias septynias dienas.
Deja, viskas turi savo ribas – „DuckDuckGo“ negalės blokuoti tų aplikacijų, kurios pasikliauja sekimu tinkamam veikimui užtikrinti, pavyzdžiui interneto naršyklės bei žaidimai. Priežastis dėl kurios ne kiekvienas gali naudotis šia funkcija yra ribotas slapukų palaikymas – aplikacija gali apsaugoti vartotoją tik nuo tų sekimo failų, kurie jau yra jos duomenų bazėje. Programuotojai teigia, jog stengiasi nuolat identifikuoti naujus slapukus bei pridėti juos prie savo duomenų bazės.
„Android 12“ operacinė sistema gamykliškai atkeliauja su daugybe privatumo patobulinimu – vartotojui pageidaujant galima pasirinkti atsisakyti suasmenintos reklamos – tačiau tai vis dar neprilygsta tam, ką geba pasiūlyti „Apple“.