„Facebook“ bando pataisyti savo reputaciją po to, kai buvusi darbuotoja Frances Haugen nutekino didelį kiekį dokumentų, atskleidžiančių, kad socialinį tinklą „Facebook“ valdančiai bendrovei buvo žinoma, jog jos produktai kursto neapykantą ir kenkia vaikų psichinei sveikatai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Tikslios datos neįvardijo
CNN ir „Reuters“ praneša, kad „Facebook“ pasaulinių reikalų viceprezidentas Nickas Cleggas pažadėjo, kad „Instagram“ bus įdiegta funkcija „padaryti pertrauką“, skatinanti paauglius kuriam laikui tiesiog nustoti naudotis socialiniu tinklu. N. Cleggas nepasakė, kada ji bus parengta, tačiau akivaizdu, kad taip siekiama sumažinti priklausomybę ir kitą nesveiką elgesį.
Socialinės žiniasklaidos vadovas taip pat teigė, kad „Facebook“ „stumtelės“ paauglius nuo savo programėlėse esančios medžiagos, kuri „gali būti nepalanki jų gerovei“. Jis nepateikė konkrečių šio naujo požiūrio detalių.
Nauji metodai gali padėti išspręsti kai kuriuos buvusios darbuotojos liudijimuose išsakytus nuogąstavimus. Ji teigė, kad „Facebook“ žinojo, jog programėlės algoritmai yra destruktyvūs, nukreipiantys vaikus į žalingą medžiagą ir pašalinantys tik dalį neapykantos kalbos.
F. Haugen taip pat manė, kad Kongresas turėtų reformuoti Komunikacijų padorumo įstatymo 230 straipsnį, kad padidintų „Facebook“ atsakomybę už algoritmų parinktą turinį, ir kad „Facebook“ turėtų pridėti trinties, kad sumažintų turinio virusiškumą ir priverstų vartotojus galvoti apie pranešimus, o ne refleksyviai jais dalytis.
Pertraukos ir postūmiai gali sumažinti žalingo turinio poveikį, bet jie nepašalins atitinkamo turinio. N. Cleggo pareiškimai taip pat atspindi gerai žinomą „Facebook“ strategiją: kompanija mėgsta pakeisti reguliavimą, bet tik į tokį, kuris jai priimtinas.