Banalios darbo rutinos perkėlimas mašinoms – puiki mintis. Pandemijos sukelti apribojimai spartina šį perversmą.
© „DeepBrain“
Pietų Korėjos startuolis „DeepBrain“, kuriantis skaitmenines realių žmonių kopijas, sėkmingai baigė finansavimo pritraukimo raundą su $44 mln., praneša „Venturebeat“. Kompanija kuria ir parduoda neįprastą produktą, remdamasi savo sukurtais algoritmais, „DeepBrain“ klonuoja konkrečių žmonių mimiką, gestus ir kalbos manierą. Užsakovo pageidavimu, paskui klonai gali gyventi nuosavą gyvenimą ir atlikti įvairiausias užduotis. Programuotojai mano, kad ši sistema itin pravers naujienų kanalams, politikams ir mažmenine prekyba užsiimančioms kompanijoms.
Ryškiausias „DeepBrain“ darbo pavyzdys – virtualus Pietų Korėjos prezidento Mun Džėino modelis. Panaudodamas viešus politiko pasisakymus, startuolis sukūrė tikslią jo kopiją, kuri dabar gali būti panaudota naujiems viešiems pasisakymams. Tuo tarpu tikrasis prezidentas gali užsiimti kitais reikalais – skirtumo niekas nepastebės. Tačiau sintetinė prezidento kopija – tik galimybių demonstracija, „DeepBrain“ tvirtina neketinanti naudoti Džėino duomenų komerciniais ar destruktyviais tikslais. Įprastai kompanija dirba „sterilesnėje ir patikimesnėje aplinkoje“.
Kai į „DeepBrain“ kreipiasi komercinio sektoriaus klientai, startuolis pakviečia į studiją žmogų, kurio pagrindu kuriamas virtualus avataras. Šį žmogų keliais rakursais filmuoja kameros, kol jis skaito iš anksto parengtą tekstą su visomis garsinėmis fonemomis. Parengtus pradinius duomenis „DeepBrain“ inžinieriai pateikia mašininio mokymosi modeliams – panaudodamas scenarijų ir nufilmuotus vaizdus, dirbtinis intelektas sukuria visavertę personažo repliką, apjungdami mimiką ir gestus su balsu. Taip gaunama skaitmeninė žmogaus kopija – balso duomenys sinchronizuojami su veido mimika, o rankos ir kūnas juda pagal sudėtus akcentus. Paskui replikos gali ištarti bet kokį tekstą, sugeneruoti atitinkamą vaizdą.
Nuo veikimo pradžios „DeepBrain“ platforma pritraukė daug stambių klientų. Startuolis jau dirba su Korėjos medijomis MBN, „Metro News“ ir „LG HelloVision“, o taip pat su lavinimo paslaugų tiekėju „Kyowon“ ir banku „KB Kookmin“. Bendradarbiaudama su šiuo banku, „DeepBrain“ kuria „DI-bankininkus“, kurie konsultuos klientus fiziniuose banko skyriuose. Kompanija skelbia taip sumažinsianti apkrovą darbuotojams.
„Mūsų investuotojai supranta, kad galime pagerinti klientų aptarnavimo kokybę ir pirmauti pandemijos išaugintoje augančioje bekontaktinių technologijų pramonėje. Šios naujos investicijos patvirtina mūsų technologijų, stiprių verslo galimybių ir palaikymo esminėse klientų aptarnavimo srityse perspektyvas“, – pareiškė „DeepBrain“ generalinis direktorius Eric Jang.
Didžiąją dalį naujų investicijų startuolis gavo iš Korėjo vystymo banko, prie kurio prisijungė ir privatūs investuotojai: „IDG Capital China“, „CH & Partners“, „Donghun Investment„, „L&S Venture Capital“ ir „Posco Tech Investment“. Bendrai pritraukta $52 mln. kapitalo, o startuolio rinkos vertė viršijo $180 mln. Kapitalas bus panaudotas klientų bazės plėtimui ir kompanijos operacijoms visame pasaulyje – dabar „DeepBrain“ ruošiasi išeiti į JAV rinką.