Jeigu reikia kažką rasti – pagooglink. Tai yra taisyklė, kuria vadovaujasi daugelis lietuvių ir atsakymų į klausimus paiešką atlieka „Google“ paieškos sistemoje. Pastaroji yra populiariausias tokio tipo mechanizmas, kuris nuolatos sulaukia atnaujinimų. Dabar aiškėja tai, jog kūrėjai jau kuris laikas dirba su nauja technologija, kuri užkirstų kelią virtualiam priekabiavimui.
Pranešama, jog „Google“ jau kuris laikas dirbo prie vienkartinio daugiafunkcinio modelio (ang. Multitask Unified Model), kuris padėtų gauti atsakymus į sudėtingesnes užklausas paieškos sistemoje. Dabar skelbiama, kad šis mechanizmas padės išvengti priekabiavimo internete. Po atliktų pasikeitimų vartotojai gaus pranešimus apie netinkamus paieškos rezultatus.
Iki šiol apie netinkamus rezultatus, kur pateikia netinkama informacija apie tam tikrus asmenis, turėjo būti pranešama vartotojų, o vėliau „Google“ komanda peržiūrėdavo ir pašalindavo ar kitaip nubausdavo tokius puslapius ar nuorodas į juos. Nuo šiol tokio tipo puslapiai bus ieškomi automatiškai, o jų reitingas sumažinamas, kas lems prastas pozicijas paieškoje arba visišką pašalinimą iš jos. Analogiškai bus baudžiami ir visi panašūs puslapiai.
Naujasis „Google“ paieškos sistemos patobulinimas veiks kartu su jau seniau naudojama funkcija, kurios pagrindinis tikslas – informuoti internautus apie nepakankamai gerus paieškos rezultatus pagal jų pateiktą raktažodį. Ir nors „Google“ atstovai tikina, kad pagrindinis jų siekis yra apsaugoti vartotojus nuo žalingos informacijos ir pateikti kuo tikslesnius rezultatus, tačiau ne viskas yra taip paprasta.
Siekiai informuoti vartotojus apie netinkamus ar įtartinus paieškos rezultatus yra sveikintini, tačiau jeigu kalba vyksta apie tam tikrus tiesiogiai vykstančius renginius ar itin aktualias naujienas – jos gali sukelti tam tikrų nepatogumų. Kaip žinia, žiniasklaida dažnai praneša naujienas, kurių baigtis dar nėra žinoma, o tai reiškia, kad ir turinys nėra pilnai išbaigtas. Tokiais atvejais, „Google“ žada, jog vartotojams bus rodomas pranešimas, siūlantis šia tema informacijos ieškoti kiek vėliau.
Pranešama, kad šie pasikeitimai jau dabar yra pasiekiami JAV rinkoje, atliekant paieškos anglų kalba. Tiesa, „Google“ atstovai pažymi, jog ši galimybė vėliau bus pasiekiama ir kitose rinkose, tačiau daugiau informacijos kol kas nėra pateikiama.