Pernai „Google“ paskelbti planai panaikinti sekimo „sausainiukus“ (angl. cookies), kurie leidžia pardavėjams žinoti, ko ieškome internete ir pagal tai parinkti reklamas, buvo pasitikti skeptiškai. Tačiau dabar informacinių technologijų milžinė nusprendė priminti apie savo ketinimus ir skelbia, jog nuo šiol pagrindinis prioritetas bus teikiamas vartotojų privatumui.
Sekimo „sausainiukai“ buvo sukurti siekiant patobulinti kiekvieno žmogaus naršymo patirtį, padaryti ją kuo asmeniškesne. Laikui bėgant, deja, viskas tapo ne taip gražu, kaip atrodė iš pradžių - dėl aplaidaus naudojimo dabar jie dažniau matomi ne kaip interneto naršymo patirties patobulinimas, o kaip rimta grėsmė privatumui.
„Šiandien mes norime pabrėžti, jog atsisakę trečiųjų šalių „sausainiukų“ mes nekursime alternatyvių identifikacijos priemonių. Mes nebeseksime internete naršančių individų veiksmų nė viename iš savo produktų,“ sakė „Google“ atstovas David Temkin.
Kadangi „Google“ buvo viena iš sekimo internete sistemų pionierių, planai atsisakyti sekimo „sausainiukų“ buvo priimti kritiškai - daugybė tinklaraščių, įmonių bei asmenų, kovojančių už privatumą internete, manė, jog IT milžinė yra sugalvojusi kokį nors naują triuką. Net „Privacy Sandbox“ funkcionalumo įdiegimas nepakeitė šios nuomonės - yra ekspertų, manančių, jog „Google“ taip manipuliuoja savo dominuojančia rinkos padėtimi.
David Temkin pripažįsta, jog tai vienas dažniausiai sulaukiamų klausimų - žmonės svarsto, ar „Google“ prisijungs prie reklamos technologijų industrijos ir ieškos naujų būdų teikti suasmenintą turinį, tačiau atstovas įmonės poziciją apibrėžia itin tiksliai:
„Norint išlaikyti internetą atvirą ir visiems pasiekiamą, turime imtis priemonių naudotojų privatumui pagerinti - tai reiškia ne tik trečiųjų šalių „sausainiukų“ blokavimą, bet ir visų internetinio individų sekimo priemonių atsisakymo,“ - pridūrė Temkin.