Praeitų metų „WWDC“ konferencijoje buvo pristatyti naujausi „iOS“ ir kitos operacinių sistemų atnaujinimai. Tarp pristatytų naujovių buvo ir programėlių privatumo informacija arba kitaip privatumo etiketės. Šiai funkcijai ir kitoms privatumo funkcijoms itin priešinosi „Facebook“ ir įvairiais būdais bandė diskredituoti šiuos atnaujinimus. Pradėjus dalintis privatumo etiketėms „AppStore“ parduotuvėje galime suprasti, dėl ko buvo toks stiprus pasipriešinimas ir noras, jog „Apple“ atsisakytų šių funkcijų.
Pagrindinės „Facebook“ įmonės programėlės („Instagram“, „Messenger ir „Facebook“), kaupia itin nemažai duomenų apie savo vartotojus ir taip sudaro savo vartotojų paveikslą, jog galėtų jų duomenis parduoti reklamos tikslais. Iš šios kompanijos administruojamų programėlių, mažiausiai duomenų renka „WhatsApp“, tačiau pasirodžiusi naujausia informacija ir šios programėlės siekis labiau integruotis į „Facebook“ infrastruktūra gali tai pakeisti.
„Google“ kol kas nepateikė duomenų kiek duomenų jų kuriamos programėlės renka apie savo vartotojus, tačiau tą žada padaryti artimiausiu laiku. Manoma, jog pamatę „Facebook“ kuriamų programėlių informacija, jie nenorėjo viešinti visos informacijos apie savo programėlių privatumą ir ieško kelių apeiti šias taisykles ar bent jau sumažinti renkamos informacijos kiekį.
Populiariausios Lietuvoje programėlės tokios kaip „Wolt“, „Bolt Food“, „About You“, „Vinted“ taip pat renka duomenis apie savo vartotojus, tačiau tai pagrinde susiję su tuo, kad programėlė galėtų užtikrinti sklandų darbą.
Mūsų privatumas tampa vis svarbesnis, nes kuo toliau tuo daugiau mūsų duomenų atsiranda internete. Peržiūrėkite savo turimas programėles ir nustebsite kiek jūsų duomenų gali rinkti paprastas žaidimas telefone ar programėlė.